Data publikacji: 2020-11-19
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Wyniki ogólnopolskich badań Kantar „To kto dziś zmywa?” dla marki Finish
Kategoria: LIFESTYLE, Dom
1/3 Polaków posiada mniej niż godzinę czasu wolnego dziennie. Jakie obowiązki obciążają nas najbardziej? Wyniki ogólnopolskich badań „To kto dziś zmywa?”.
1/3 Polaków posiada mniej niż godzinę czasu wolnego dziennie. Jakie obowiązki obciążają nas najbardziej?
Wyniki ogólnopolskich badań „To kto dziś zmywa?”.
Dom na pełnych obrotach
Tempo naszego życia stale rośnie, jednak liczba piętrzących się obowiązków domowych nie maleje. Pandemia pokazała nam, że dom to nasze nowe centrum zarządzania światem, miejsce w którym coraz częściej równolegle pracujemy, gotujemy, odpoczywamy i spędzamy wolny czas z rodziną. Marka Finish postanowiła zapytać Polaków o ich stosunek do obowiązków domowych, żeby dowiedzieć się jak wpływają one na ich życie. Z badania dowiedzieliśmy się również, ile czasu pochłaniają nam obowiązki domowe i ile pozostaje go na przyjemności.
Czy w polskich domach dzielimy się obowiązkiem zmywania?
Mycie naczyń przeszkadza aż jednej czwartej Polaków, jednak jest to obowiązek, z którym przynajmniej raz w tygodniu musi się zmierzyć aż 70% z nich. Prawie 60% kobiet (w porównaniu do 31% mężczyzn) przyznaje, że codziennie poświęca swój czas na zmywanie naczyń.
51% kobiet twierdzi, że to na nich właśnie spoczywa ten obowiązek. Mężczyźni częściej deklarują podział tego obowiązku wraz z partnerką, bądź w ogóle odstąpienie go drugiej osobie. 26% kobiet przyznaje, że wiele razy zdarzała im się konieczność zmywania ręcznego naczyń podczas wizyty gości, czy też poproszenia kogoś, aby pozmywał. Częste mycie naczyń w wielu domach stanowiło przyczynę do kłótni, bądź całkowitą rezygnację z tego obowiązku. Jak wynika z badań – na te doświadczenia istotnie częściej wskazują kobiety.
W poszukiwaniu czasu straconego w kuchni
Polacy dbają o czystość w kuchni. 79% osób zmywa naczynia po każdym posiłku, lub 2/3 razy dziennie, kiedy uzbiera się większa liczba brudnych naczyń. Wśród osób nieposiadających zmywarki największy odsetek (38%) deklaruje, że na jednorazowym zmywaniu naczyń spędzają od 5 do 10 minut. Biorąc pod uwagę fakt, że ta czynność wykonywana jest około 3 razy dziennie, możemy śmiało stwierdzić, że w ciągu całego dnia osoby nieposiadające zmywarki, spędzają na tym od 15 aż do 30 minut.
Pomimo tego, że wśród najbardziej nielubianych obowiązków zmywanie naczyń znalazło się na czwartym miejscu z wynikiem 26%, to aż 47% respondentów deklaruje, że nie lubi zmywać naczyń ręcznie.
Co w ręcznym zmywaniu irytuje nas najbardziej? Wśród odpowiedzi zostały wymienione takie nieprzyjemne skojarzenia jak: stos naczyń piętrzący się w zlewie, zalegające brudne naczynia powodujące złe samopoczucie gospodarza, brak miejsca na suszenie naczyń, czy niekończący się napływ kolejnych. Do irytacji związanych z zalegającymi w zlewie naczyniami dochodzi również spowodowane tym poczucie stresu wskazane przez 61% badanych, zniszczona skóra dłoni u 57% badanych oraz skrępowanie związane z myciem naczyń w obecności gości (41%).
Czas wolny na wagę złota
Dla 38% badanych czas wolny okazuje się być towarem luksusowym. Polacy deklarują, że codziennie lub prawie codziennie, zmagają się z brakiem czasu na wykonanie wszystkich obowiązków. W ciągu dni roboczych aż 1/3 Polaków posiada jedynie do godziny czasu wolnego. Czas wolny jest na wagę złota zwłaszcza wśród rodziców, w szczególności jednak problem zbyt krótkiej doby dotyka kobiet, u których prawie połowa (45%) zmaga się z brakiem czasu na co dzień. Kobiety najchętniej spędziłyby swój wolny czas czytając książki (47%), spacerując (32%) i poświęcając wolne chwile dla dzieci (27%). Z kolei mężczyźni, w czasie wolnym od zmywania, zdecydowanie woleliby odpoczywać (32%), bądź przeznaczyć ten czas na majsterkowanie (27%), czytanie (23%) lub sport (22%).
Zmywarka uwolni Twój czas
Polacy ciągle szukają sposobów na znalezienie dodatkowych wolnych minut. Mamy na to różne patenty, od odkładania obowiązków na kolejny dzień, przez prośbę o pomoc reszty domowników, po zdanie się na technologię. Zdaniem 76% badanych zmywarka w gospodarstwie domowym pozwala zaoszczędzić dużo czasu, jednak nadal nie znajdziemy jej w co drugim domu (posiadanie zmywarki zadeklarowało 48% badanych). Wśród osób posiadających zmywarkę, aż 88% badanych jest zdania, że zmywarka oszczędza ich czas, a wśród tych, którzy jeszcze nie zdecydowali się na zmywarkę, aż 64% twierdzi, że zmywarka mogłaby pozwolić im na zaoszczędzenie czasu. Korzystanie ze zmywarki pozwala zaoszczędzić nie tylko czas, ale również wodę – podczas zmywania ręcznego marnujemy kilkadziesiąt litrów wody. Marka Finish, wspólnie z najlepszymi producentami zmywarek, zapewnia naczyniom doskonałą czystość i połysk, gwarantując najwyższy standard zmywania. Korzystając z ekologicznego programu zmywarki, oszczędzamy energię, a pomimo niższej temperatury zmywania, nasze naczynia wciąż wyglądają perfekcyjnie. Jak pokazują badania do benefitów związanych z zakupem zmywarki zalicza się według 69% Polaków lepsza jakość życia w domu, a dla 60% ankietowanych zmywarka jest oznaką nowoczesności oraz jednym z najważniejszych sprzętów domowych.
FINISH: Uwolnij się od ręcznego zmywania naczyń
Nieustannie dążymy do zapewniania najlepszych rezultatów w myciu naczyń i wprowadzania innowacyjnych rozwiązań w świecie zmywania naczyń. Od ponad 60 lat utrzymujemy się w ścisłej czołówce marek polecanych przez światowych producentów zmywarek. Nasze produkty znajdują uznanie, również wśród producentów naczyń, sztućców i przyborów kuchennych.
Najnowsza kampania marki „Powiedz dość i uwolnij się od ręcznego zmywania naczyń!” we współpracy z czołowym producentem zmywarek w Polsce – marką Bosch, ma zachęcić konsumentów do zakupu zmywarki, dzięki czemu prace domowe staną się łatwiejsze, a zaoszczędzony w ten sposób czas można poświęcić na codzienne przyjemności, realizację pasji, czy chwile spędzone w gronie rodzinnym.
Wyniki podane w artykule opracowane są na podstawie badania opinii Kantar Polska „To kto dziś zmywa?”. Badanie zostało zrealizowane od 13 do 19 lipca 2020 r. poprzez wywiady online (CAWI) na reprezentatywnej próbie 1000 Polaków w wieku 18 – 65 lat.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #LIFESTYLE #Dom