Data publikacji: 2015-11-13
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Wszystkie odcienie bieli od Armstronga
Kategoria: BIZNES, Nieruchomości
Biel pojawia się coraz częściej we wnętrzach obiektów komercyjnych. Umiejętne zastosowanie tego koloru pomaga wykreować niecodzienną przestrzeń.
Biel od lat króluje we wnętrzach mieszkań i domów. Ale ten uniwersalny kolor równie dobrze pasuje do wnętrz obiektów komercyjnych. Nic więc dziwnego, że coraz częściej spotkamy go w biurach, salach konferencyjnych, restauracjach czy w muzeach. Pomaga w doświetleniu pomieszczeń, a odpowiednie „zagranie” drugim kolorem i fakturą pozwalają wykreować niecodzienną przestrzeń.
Moda na jasne wnętrza potwierdza, że biel – wbrew panującej niegdyś opinii – nie jest ani nudna, ani niepraktyczna. Popularność stylu skandynawskiego i palety off white jest w pełni uzasadniona: neutralna kolorystyka otoczenia działa uspokajająco, biel daje poczucie czystości, sprawia także, że w pomieszczeniu jest więcej światła. To bardzo uniwersalny kolor – pasuje do wnętrz o różnych stylach i stanowi doskonałą bazę dla różnobarwnych dodatków. Te cechy sprawiają, że biel znakomicie sprawdza się nie tylko we wnętrzach prywatnych, lecz również w obiektach użyteczności publicznej.
Patrząc na różnorodność wnętrz komercyjnych, w których projektanci zdecydowali się na zastosowanie bieli jako motywu przewodniego, śmiało można stwierdzić, że nie ma pomieszczeń, w których ta jednolita kolorystyka się nie sprawdzi. – Kolor biały jest wręcz idealny do obiektów użyteczności publicznej. Trzeba tylko użyć go umiejętnie, tak aby uniknąć nudy i banału. Stosując materiały o różnych strukturach, różne odcienie bieli, grając formami, fakturami i tworzonymi przez nie światłocieniami można uzyskać naprawdę interesujący efekt – przekonuje architekt Anna Baczkowska, menedżer ds. technicznego wsparcia w firmie Armstrong. Na dowód prezentując realizacje z zastosowaniem akustycznych mineralnych i metalowych sufitów podwieszanych tej firmy: pomieszczenia biurowe, recepcje, sale konferencyjne i wykładowe, korytarze, stołówki pracownicze, wnętrza sklepów, muzea, obiekty medyczne czy mniejsze kliniki zdrowia i urody.
Stworzenie atrakcyjnego, monochromatycznego wnętrza wymaga wyobraźni i swobody w żonglowaniu formami, materiałami oraz światłem. Warto pamiętać, że biel ma aż 140 ciepłych i zimnych odcieni, które komponują się ze wszystkimi innymi kolorami. Dobrze jest przełamać monochromatyzm off white’ów elementami ciemnymi – co dodaje wnętrzu powagi, lub elementami intensywnie kolorowymi, które dają efekt swobodnego, nieformalnego stylu. Zaletą zastosowania bieli jako bazy jest możliwość uzyskania całkowitej zmiany wyglądu pomieszczenia poprzez sezonową wymianę dodatków jak meble czy wykładziny. Szczególnie cenią to sobie najemcy biur, gdyż w wielu firmach – by pobudzić nową energię w pracownikach – zmiana wystroju biura odbywa się regularnie.
– Wszechobecna biel sprawia, że pomieszczenia są pełne światła, a zastosowanie detali architektonicznych oraz różnych form sufitów nadaje im odpowiedni dla funkcji pomieszczenia charakter: dynamiczny lub statyczny – mówi Anna Baczkowska. Wyjaśnia, że mineralne sufity podwieszane Armstrong, oprócz skutecznego kształtowania przyjaznej akustyki we wnętrzach, pozwalają dowolnie kreować wygląd pomieszczeń. Można je zamontować na całej powierzchni sufitu – uzyskując efekt jednolitej powierzchni. Jak również zastosować sufity wyspowe, które pozwalają wykreować prawdziwie rzeźbiarskie formy, gdyż dostępne są w dowolnych kształtach o regularnych prostokątów i kół, po nieregularne panele. Zabawę formą, przy zachowaniu wszelkich właściwości akustycznych, dają też panele Baffles montowane pionowo do stropu. Ustawienie ich w ciągu wprowadza wyraźną grę bielą i kształtem na suficie.
Większość białych paneli sufitowych Armstrong charakteryzuje się odbiciem światła na poziomie 80-90 proc., co zapewnia znakomite doświetlenie wnętrz – szczególnie ważne w przypadku biur, galerii sztuki czy sal muzealnych. Nie bez znaczenia jest to, że dzięki tak wysokim współczynnikom odbijania światła, ogranicza się zużycie energii elektrycznej.
Zastosowanie koloru białego we wnętrzu daje efekt nie tylko wizualny, ale i psychologiczny: utrzymane w tej tonacji pokoje biurowe, czytelnie, sale koncertowe i muzealne sprzyjają skupieniu, a białe foyer i hall recepcyjny budują pozytywny wizerunek marki już od samego wejścia. Biel jest skutecznym narzędziem w tworzeniu komunikacji marketingowej firmy – użyta we wnętrzach jako barwa dominująca daje pracownikom, klientom i kontrahentom sygnał: ”Tej firmie można zaufać”.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #Nieruchomości