Dom

Urządzić swoje mieszkanie, czyli czym kierują się Polacy kupując nowe meble?

Urządzić swoje mieszkanie, czyli czym kierują się Polacy kupując nowe meble?
Polscy konsumenci w latach 2015-2017 wydawali na zakup mebli średnio 4,5 tys. zł, ale rzadko wydawali taką kwotę podczas jednorazowych zakupów. Czym się kierujemy wybierając nowe

Data publikacji: 2018-06-29
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Urządzić swoje mieszkanie, czyli czym kierują się Polacy kupując nowe meble?
Kategoria: LIFESTYLE, Dom

Polscy konsumenci w latach 2015-2017 wydawali na zakup mebli średnio 4,5 tys. zł, ale rzadko wydawali taką kwotę podczas jednorazowych zakupów. Czym się kierujemy wybierając nowe meble?

Urządzić swoje mieszkanie, czyli czym kierują się Polacy kupując nowe meble? LIFESTYLE, Dom - Polscy konsumenci w latach 2015-2017 wydawali na zakup mebli średnio 4,5 tys. zł, ale rzadko wydawali taką kwotę podczas jednorazowych zakupów. Czym się kierujemy wybierając nowe meble?

Zgodnie z danymi GUS i Eurostatu wartość produkcji sprzedanej mebli w Polsce wyniosła w 2016 r. 42 mld zł. Za 10 proc. tej kwoty odpowiada sprzedaż wewnętrzna, 90 proc. to eksport, co czyni z Polski ważnego gracza na rynku produkcji mebli. Polscy konsumenci w latach 2015-2017 wydawali na zakup mebli średnio 4,5 tys. zł, ale rzadko wydawali taką kwotę podczas jednorazowych zakupów. Czym się kierujemy wybierając nowe meble?

Wartość branży i ilość eksportu sprawia, że można Polskę zaliczyć do światowej czołówki w zakresie produkcji mebli. W epoce popularności międzynarodowych gigantów, także w naszym kraju, taka teza może być zaskakująca. Tymczasem polskie firmy sprzedają na zagraniczne rynki aż 90 proc. wyrobów.

– Rynki zagraniczne, a dostarczamy nasze meble m.in. do Niemiec, Anglii i krajów Beneluksu, są dla nas szczególnie istotne – przyznaje Elżbieta Frankiewicz, właściciel firmy meblowej Tetris[1] – nawiązane przez lata relacje biznesowe i zaufanie naszych odbiorców związane z wysoką jakością mebli to mocne fundamenty naszych działań. Jednocześnie pracujemy nad wejściem na rynek rodzimy i na dziś jest to dla nas bardzo ważny cel. Dlatego z wnikliwością przyglądamy się decyzjom zakupowym Polaków.

Coraz rzadziej kupujemy z przymusu

Jak wynika z badań IQS Polacy wydawali w latach 2015-2017 średnio 4,5 tys. zł.[2] W podziale na meble segmentowane dwa na trzy zakupy dotyczyły mebli segmentu value, czyli o wartości poniżej 1 tys. zł lub powyżej 2 tys. zł, czyli z cenowego segmentu premium. Jednocześnie aż w 79 proc. przypadków meble są kupowane etapami, tylko co piąte mieszkanie było od razu wyposażane w komplet produktów. Proces wyboru mebli i ich zakupu jest zazwyczaj długi i nieplanowany. Do nieplanowanych zakupów przyznaje się jeden na dziesięciu z nas.

A to już wiesz?  Bogaty wybór krzeseł, stołów i stolików w Black Red White

Tym niemniej można postawić tezę, że wraz ze zmianą pokoleniową zmienia się także podejście do urządzania mieszkania. Dla większości z nas (75 proc.) jest to przyjemność i element porządkowania swojej rzeczywistości.[3] Najważniejsze powody dokonywania zakupów to: potrzeba zmiany estetyki, zniszczenie lub zużycie poprzedniego egzemplarza, urządzanie nowego mieszkania i kupowanie mebla po raz pierwszy. Szczególnie ten pierwszy powód jest interesujący, pokazuje bowiem nowy trend. Coraz częściej kupujemy nie z przymusu, ale dlatego że dotychczasowe wnętrza nam się znudziły i potrzebujemy zmiany.

Przygotowujemy się do zakupów w internecie, kupujemy w realu

Najważniejszym źródłem informacji w trakcie przygotowań do wyboru mebli pozostaje internet. Jednocześnie jednak bardzo rzadko kupujemy w sieci. Trend powszechny w przypadku m.in. zakupów pożywienia i dóbr kultury nie znajduje odzwierciedlenia w branży meblarskiej. Tu najpierw szukamy tego, co interesujące, ale potem udajemy się do sklepu – robi tak 50 proc. ankietowanych w badaniu IQS. Zakupy w sieci do domena wciąż mniej niż 10 proc. z nas. Wolimy zobaczyć produkt na żywo i dokonać oceny w oparciu o dotyk, wygodę i dopasowanie.

Jednocześnie wciąż cenimy katalogi produktowe. Choć ich popularność spada i dziś stanowią źródło informacji rzadziej niż internet, to rola w procesie podejmowania decyzji zakupowych jest w dalszym ciągu istotna.

Design ma coraz większe znaczenie

Cenimy sobie jakość w dobrej cenie, dostępność produktu od ręki, długość gwarancji i szybkie terminy dostawy. Cena ma o tyle duże znaczenie, że jeden na trzy zakupy odbywa się w cenie promocyjnej, a jeden na osiem związany jest z koniecznością wzięcia pożyczki lub kredytem.[4] Tym niemniej coraz większą wartość ma design i projekt mebli.

– Już dziś zauważamy zwiększone zainteresowanie designem. Polacy zwracają uwagę na ofertę, porównują rozwiązania proponowane przez różne sklepy i szukają rozwiązań na rzecz swojej przestrzeni. Coraz ważniejsza jest oferta dedykowana – lubimy mieć meble wyjątkowe. Rośnie wśród nas świadomość designu i wykończenia, co związane jest z m.in. z popularnymi programami wnętrzarskimi i dekoratorskimi, jakie z przyjemnością oglądamy od lat. Ich popularność przekłada się później na to, że nasze domy i mieszkania są ładniej urządzone, w lepszym stylu, pełne mebli wyjątkowych. Z większym zaangażowaniem i przyjemnością planujemy, urządzamy i meblujemy – podkreśla Elżbieta Frankiewicz z firmy Tetris.

A to już wiesz?  Ognioodporność konstrukcji ściennych wykonanych z silikatów

Meble Tetris – polska firma specjalizująca się w produkcji mebli tapicerowanych, na rynku od 2005 r. W swojej ofercie posiada szeroki wachlarz wzorów oraz bardzo dużą gamę wybarwień tkanin tapicerskich. Dostarcza wyroby na rynki: niemiecki, holenderski, angielski, belgijski. W realizacji znajduje się wejście na rynek polski. W ramach swojego modelu działania oferuje indywidualne podejście do klienta i meble pod indywidualne zapotrzebowanie. Właścicielką firmy jest Elżbieta Frankiewicz. Siedziba firmy znajduje się w Wyszkowie Śląskim.

Więcej informacji: www.tetris-meble.pl

[1] http://tetris-meble.com/

[2] https://biznes.newseria.pl/news/polacy-najczesciej,p630032812

[3] https://marketingprzykawie.pl/espresso/polacy-mebluja-domy-wyniki-badania-iqs-need-for-home/

[4] https://www.youtube.com/watch?time_continue=68&v=aGzKC9R_s7c

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Urządzić swoje mieszkanie, czyli czym kierują się Polacy kupując nowe meble? LIFESTYLE, Dom - Polscy konsumenci w latach 2015-2017 wydawali na zakup mebli średnio 4,5 tys. zł, ale rzadko wydawali taką kwotę podczas jednorazowych zakupów. Czym się kierujemy wybierając nowe meble?
Hashtagi: #LIFESTYLE #Dom

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy