nieruchomości

Projektowanie dla przyszłych nas, czyli dla kogo?

Projektowanie dla przyszłych nas, czyli dla kogo?
Data publikacji: 2017-10-26 Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Projektowanie dla przyszłych nas, czyli dla kogo? Kategoria: BIZNES, Nieruchomości Podsumowanie Łódź Design Festival 2017 Łódź już po

Data publikacji: 2017-10-26
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Projektowanie dla przyszłych nas, czyli dla kogo?
Kategoria: BIZNES, Nieruchomości

Projektowanie dla przyszłych nas, czyli dla kogo? BIZNES, Nieruchomości -

Podsumowanie Łódź Design Festival 2017

Łódź już po raz 11 stała się w październiku stolicą polskiego i światowego wzornictwa, a to za sprawą kolejnej edycji Łódź Design Festival. Wyjątkowe wnętrza dawnej fabryki Scheiblera w ciągu 6 dni trwania festiwalu odwiedziło aż 32 000 osób. Podziwiano ponad 60 wystaw kuratorskich i partnerskich, a podczas spotkań i paneli dyskutowano o najnowszych trendach wzorniczych, a także największych wyzwaniach, które stoją przed współczesną branżą. Jednym z nich jest projektowanie dla przyszłych nas. No właśnie, czyli dla kogo?

Łódź Design Festival to wydarzenie, które co roku prezentuje najważniejsze kierunki w światowym wzornictwie, inspiruje do spojrzenia na aktualne problemy, z którymi design powinien się zmierzyć. Projektanci, artyści, ale też znane marki, jak Ceramika Paradyż, IKEA, Rado, Interprint, AkzoNobel czy Mikomax Smart Office spotykają się, by dyskutować o najnowszych kierunkach oraz trendach. W tym roku nie zabrakło rozmów na tematy ważne. Dyskutowano o zmianach demograficznych i starzejącym się społeczeństwie, świadomym designie czy projektowaniu bez tabu.

– Zależało nam, aby wystawy obecne na festiwalu skłaniały odwiedzających do refleksji, poruszały tematy trudne, ale jak najbardziej aktualne w otaczającym nas świecie. Takimi projektami są niewątpliwie „Miejskie marzenia”, „New Old”, „Let’s talk aobut garbage”, „Wzornictwo bez barier”, „Niepełno/sprawność – Pełna/dostępność” czy „Laboratorium symulacji wieku”. Każda z wystaw ukazuje przyszłość – to jaka może być albo jaka po prostu będzie – mówi Aleksandra Kietla, rzecznik prasowa Łódź Design Festival.

Co nowego na ŁDF

11 edycja festiwalu zachęcała do spojrzenia na design z innej perspektywy – OD.NOWA. Ten sposób myślenia o projektowaniu stanowił temat przewodni tegorocznej odsłony wydarzenia i pozostawiał pewną swobodę interpretacji zarówno dla specjalistów branży projektowej, jak i wszystkich odwiedzających. Tegoroczna edycja była również okazją do postawienia w środowisku projektowym wielu istotnych pytań. Podczas spotkań architektów, blogerów i specjalistów branży wzorniczej dyskutowano o tym, jak będzie wyglądało miasto przyszłości i czy sztuczna inteligencja zastąpi kiedyś pracę projektanta, a także dlaczego ekologia w designie ma tak istotne znaczenie.

A to już wiesz?  Walter Herz skomercjalizuje nowy biurowiec na warszawskiej Woli

– Ta edycja jest niewątpliwie edycją wyjątkową i nie chodzi tu tylko o kwestie organizacyjne, czyli skrócenie festiwalu z 11 do 6 dni, co w efekcie przyniosło nam jeszcze lepszą frekwencję, ale przede wszystkim ze względu na tematy, w obrębie których wytworzyliśmy dyskusję. Design ma przede wszystkim pomagać, tak rozumiemy to pojęcie i wokół tego budowaliśmy program festiwalu. Chcieliśmy również pokazać, że coraz częściej projektant, architekt to zawód społecznego zaufania. Spoczywa na nim obowiązek reagowania na problemy i potrzeby zmieniającego się społeczeństwa – mówi Michał Piernikowski, dyrektor Łódź Design Festival.

Co stałego na ŁDF

Festiwal realizowany dzięki wieloletniemu wsparciu Miasta Łodzi i Mecenasa Festiwalu – Ceramiki Paradyż, wypracował stałe elementy programu, które każdego roku zdobywają coraz większe uznanie i renomę. Mowa między innymi o plebiscycie must have oraz międzynarodowym konkursie dla młodych projektantów, make me! 2017. W tym roku nagrodę główną make me! 20 000 zł zdobył Benno Brucksch za projekt „Ziemia Wosk Ołówek – Kredki z gleby”, a nagrody specjalne od Łódź Design Festival i firmy Interprint otrzymali Jan Libera za projekt „Miejska przyczepka” i Magdalena Kucharska, za wyjątkowy zestaw użytkowych naczyń ceramicznych – „Baltica”.

– W tej edycji do plebiscytu must have zgłoszono aż 350 polskich wdrożeń, natomiast w konkursie make me! 2017 wzięło udział 178 projektantów z całego świata. Zainteresowanie z roku na rok wzrasta, co doskonale pokazuje renomę tych wydarzeń. Dużym zainteresowaniem w tegorocznej edycji cieszyły się również spotkania najmłodszych z dizajnem, czyli Edukreacja. W warsztatach wzięło udział ponad 230 dzieci, a najmłodszy uczestnik Łódź Design Festival ma 2 miesiące – dodaje Olga Łosiak, Łódź Design Festival.

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Projektowanie dla przyszłych nas, czyli dla kogo? BIZNES, Nieruchomości -
Hashtagi: #BIZNES #Nieruchomości

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy