PPG Deco Polska ? właściciel marki Dekoral oraz lider na rynku farb i lakierów ? po raz siódmy z rzędu otrzymał prestiżowy tytuł ?Firma Przyjazna Klientowi?. Wyróżnienie to jest potwierdzeniem najwyższych standardów w obszarze obsługi klientów oraz skuteczności firmowej polityki budowania relacji z klientami.
?Firma Przyjazna Klientowi? to nowoczesny program oceny i certyfikacji firm stworzony przez Fundację Obserwatorium Zarządzania, zajmującą się zagadnieniami przedsiębiorczości, rozwijaniem innowacyjności oraz edukacją ekonomiczną. Celem projektu jest przede wszystkim promocja dobrych praktyk w zakresie budowania i zarządzania relacjami z klientami. Jak wynika z badań zrealizowanych przez PBS DGA Godło ?Firma Przyjazna Klientowi? jest rozpoznawane przez niemal 7 mln konsumentów.
Przedsiębiorstwa aspirujące do otrzymania tytułu poddawane są szczegółowej ocenie w czterech kluczowych obszarach tj.: ogólne zadowolenie klientów, szczegółowa ocena współpracy z firmą, ocena jakości w poszczególnych kanałach, prawdopodobieństwo rekomendacji produktów lub usług badanej firmy. Oceny uzyskane w poszczególnych aspektach składają się na ostateczny Index Firma Przyjazna Klientowi ? aby kandydat otrzymał certyfikat ?Firma Przyjazna Klientowi? wartość indeksu musi wynieść co najmniej 80%.
PPG Deco Polska po raz siódmy w elitarnym gronie
W gronie laureatów programu ?Firma Przyjazna Klientowi? znalazła się firma PPG Deco Polska, właściciel popularnych wśród Polaków marek, takich jak Dekoral, Drewnochron oraz Domalux. Przedsiębiorstwo jest częścią globalnego koncernu PPG Industries i w Polsce od lat zajmuje pozycję lidera w dziedzinie farb i lakierów. Oprócz oferty produktowej PPG rozwija także kanały sprzedaży takie jak sklepy dla klientów indywidualnych działające pod marką Studio Dekoral oraz sieć własnych placówek dla wykonawców Centrum Dekoracyjne oraz Centrum Dekoral Professional. W każdym z nich klienci mogą liczyć na doskonałe doradztwo i wsparcie techniczne oferowane przez Akademię Technik Malarskich. Ponadto osoby poszukujące informacji o produktach lub porad z nimi związanych mogą z korzystać z pomocy ze strony firmowego Serwisu Klienta.
W tym roku firma PPG zdobyła Godło przyznawane przez Obserwatorium Zarządzania po raz siódmy. Całkowita wartość Indexu Firma Przyjazna Klientowi dla PPG Deco Polska wyniosła 90%, a we wszystkich badanych obszarach wskaźniki przekroczyły 80%, co wskazuje na bardzo wysoki poziom obsługi klientów. Jak podkreślają przedstawiciele firmy: Nagroda potwierdza wysoki standard obsługi klientów, którym kierujemy się w naszych codziennych działaniach. Uzyskanie certyfikatu to w głównej mierze zasługa pracowników firmy. Co więcej, w tym roku zmienił się sposób badania przedsiębiorstw ubiegających się o wyróżnienie i ocena opiera się wyłącznie na opiniach uzyskanych od klientów. Znakomite wyniki osiągnięte przez PPG Deco Polska świadczą o doskonałej opinii firmy w oczach naszych partnerów ? mówi Jarosław Domowicz, odpowiadający za udział PPG Deco Polska w programie ?Firma Przyjazna Klientowi?.
Klienci zadowoleni z produktów i obsługi
Jak wynika z badania, aż 85% respondentów deklaruje zadowolenie z produktów oferowanych przez PPG Deco Polska i ocenia je jako wyroby wysokiej jakości. Dzięki temu firma postrzegana jest jako godny zaufania partner ? szczególnie widać to w odpowiedziach zawodowych wykonawców czyli osób, które z produktów PPG Deco Polska korzystają w codziennej pracy, a tym samym są w stanie ocenić ich poziom w sposób najbardziej rzetelny.
W obszarze podejścia firmy do klientów doceniono przede wszystkim łatwość kontaktu (90%), klarowność oferty produktowej (89%) oraz profesjonalizm (88%). Dzięki temu badani przyjmowali pozytywną postawę wobec PPG Deco Polska oraz byli skłonni zarekomendować oferowane produkty bliskim lub znajomym.
Z kolei na poziomie bezpośredniej obsługi klientów respondenci bardzo dobrze ocenili pracę infolinii PPG ? jej pracowników określono jako uprzejmych (95%), profesjonalnych (94%) oraz chętnie udzielających pomocy (92%). Jak wynika z badania, rozmowy prowadzone z konsultantami są wyjątkowo kulturalne, posługują się oni językiem zrozumiałym dla klientów, a także aktywnie słuchają swych rozmówców. Podobnie bardzo dobrze oceniono obsługę w sklepach Centrum Dekoracyjne i Centrum Dekoral Professional.
Starania o jeszcze lepszą jakość obsługi
Choć PPG Deco Polska uzyskało tytuł ?Firma Przyjazna Klientowi? już po raz siódmy, a całościowa ocena badania wyniosła aż 90%, to przedstawiciele firmy deklarują, że nie zamierzają osiadać na laurach: Badanie zrealizowane przez Fundację Obserwatorium Zarządzania pokazało, że nasza strategia obsługi klientów oraz budowania relacji z klientami sprawdza się bardzo dobrze. Chcemy jednak stale zwiększać poziom zadowolenia naszych klientów zarówno z kupowanych produktów, jak i samej obsługi. Dzięki danym uzyskanym w badaniu wiemy, jakie obszary wymagają większej uwagi z naszej strony. Ich poprawa oraz uzyskanie jeszcze lepszego wyniku w edycji 2013 to nasz nowy cel ? podsumowuje Jarosław Domowicz.