nieruchomości

Polskie hotele klasy premium dla dojrzałych klientów

Polskie hotele klasy premium dla dojrzałych klientów
Polski rynek hotelowy wciąż dysponuje małą ilością obiektów skierowanych do zamożnych klientów w dojrzałym

Data publikacji: 2019-12-04
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Polskie hotele klasy premium dla dojrzałych klientów
Kategoria: BIZNES, Nieruchomości

Polski rynek hotelowy wciąż dysponuje małą ilością obiektów skierowanych do zamożnych klientów w dojrzałym wieku.

Polskie hotele klasy premium dla dojrzałych klientów BIZNES, Nieruchomości - Polski rynek hotelowy wciąż dysponuje małą ilością obiektów skierowanych do zamożnych klientów w dojrzałym wieku.

LINKI DO POBRANIA ZDJĘĆ:

Radisson Hotel & Suites Gdańsk

Autor: Tom Kurek https://onedrive.live.com/?authkey=%21Akp6FRBimqlLQgA&id=388FA6A44D9EAF4E%21128888&cid=388FA6A44D9EAF4E

Prana Spa (Radisson Gdańsk): https://drive.google.com/drive/folders/18yuLG2GH9q1kv_Qu12etVxPfAoGisuWi

Zamek w Przegorzałach (wiz. Ideograf)

https://wetransfer.com/downloads/0795a30f12e58f5d98ec979363b0ee0920191204082219/1578c131aaae48316dd5e46052bec30b20191204082219/5bcce1

Hotel Sixty Six (Warszawa), Unicus Palace (Kraków), Iliard Architecture & Design: https://wetransfer.com/downloads/9a1c88dd1121a1152a4278094a625bce20191204095208/6edb01e3affae55262750bcc0d92153f20191204095209/b5b0e9

_________

Na przestrzeni ostatnich lat na polskim rynku hotelowym daje się zaobserwować wyraźny wzrost liczby obiektów klasy premium, których oferta skierowana jest do konkretnych grup odbiorców. Statystyki ukazują jednak wyraźny deficyt liczby ekskluzywnych hoteli dedykowanych gościom powyżej 60. roku życia. Sytuacja ta jest dość paradoksalna, ponieważ to właśnie ta grupa zaliczana jest do najzamożniejszych odbiorców.

Analizy demograficzne wskazują, że Polacy są jednym z najszybciej starzejących się społeczeństw w Europie. Taka sytuacja, w połączniu z wyraźnym wzrostem zamożności tej grupy, sprawia że na rynku hotelowym regularnie przybywa klientów oczekujących usług na najwyższym poziomie. Paradoksalnie, ta bardzo atrakcyjna grupa docelowa wciąż wydaje się być poza kręgiem zainteresowań inwestorów. W efekcie, na polskim rynku hotelowym wciąż znajduje się bardzo niewiele obiektów, które są w stanie sprostać oczekiwaniom najbardziej zamożnych i jednocześnie najbardziej wymagających klientów.

W przypadku dojrzałych klientów, oprócz wysokiego standardu, równie ważną rolę odgrywają inne czynniki, m.in. dogodna lokalizacja obiektu, możliwość kontaktu z naturą i otoczenie gwarantujące spokój. Niezwykle istotna jest również sama architektura obiektu:

Spełnienie upodobań wymagających dojrzałych klientów sprawia, że obiekt jest dość mocno zdefiniowany – mówi Paulina Czurak, właścicielka sopockiej pracowni architektonicznej Ideograf. Wyraz architektoniczny musi iść w ślad za usługami. Ta grupa zdecydowanie częściej preferuje tradycyjne rozwiązania i materiały, do których należą drewno i kamień. Na pewno dużą zaletą takich obiektów będzie ponadto przejrzysty układ komunikacyjny. Ważne jest też zachowanie balansu pomiędzy przestrzeniami wspólnymi służącymi integracji, a kameralnymi strefami gwarantującymi spokój i wyciszenie. Powinniśmy postawić przede wszystkim na zbudowanie atmosfery, która pozwoli gościom odprężyć się i odczuć, że znajdują się we właściwym miejscu. – dodaje.

A to już wiesz?  Premiera nowej inwestycji Nexity – Golden Space

Kwestią kluczową pozostaje oczywiście sama oferta hotelu. Musi ona nie tylko pokrywać się z aktualnie panującymi trendami, ale też być w stanie zaspokoić ewentualne życzenia typowe dla danego segmentu klientów. Kluczem jest więc swoiste połączenie kompleksowości, wygody i luksusu. Obiekt kierowany do dojrzałego gościa musi przyciągać rozbudowaną ofertą dodatkowych atrakcji – strefą SPA & Wellness z zabiegami dedykowanymi tej grupie klientów, obecnością consierge’a, możliwością wynajęcia przewodnika czy organizacją spotkań tematycznych dla swoich gości.

Goście z tej grupy wiekowej bardzo często są zainteresowani czymś więcej niż tylko standardową usługą hotelową. Zwykle chcą też poznać historię hotelu oraz miasta, w którym przebywają i my im to zapewniamy, oferując m.in. zwiedzanie z oddanym wyłącznie do ich dyspozycji przewodnikiem. Wśród skandynawskich reprezentantów tej grupy wiekowej coraz większą popularnością cieszy się aktywne spędzanie czasu np. na polu golfowym. Ważnym elementem jest również kuchnia, gdzie największym zainteresowaniem cieszą się tradycyjne dania oparte na lokalnych produktach, co niejako wiążę się z chęcią poznania miasta i historii regionu. – mówi Marzena Kijak, General Manager Radisson Hotel & Suites Gdańsk.

Popularnym trendem są również kameralne wieczory gastronomiczne ze znanymi szefami kuchni. Chodzi o wywołanie w gościach wrażenia, że obsługa dba o ich komfort dosłownie na każdym kroku. Takie podejście wywołuje u nich pozytywne wrażenia, które sprzyjają stworzeniu więzi z miejscem, w którym po prostu dobrze się czują. Dzięki temu gość reprezentujący opisywaną grupę wiekową z chęcią powróci do obiektu, nierzadko z rodziną lub znajomymi, z którymi będzie mógł skorzystać z licznych udogodnień i bogatej oferty dodatkowych atrakcji obiektu.

Hotele projektuje się przez pryzmat określonych zachowań i potrzeb – mówi Wojciech Witek z krakowskiej pracowni Iliard Architecture & Design. Luksusowa oferta gastronomiczna w tego typu obiektach zazwyczaj jest sygnowana nazwiskiem wybitnego szefa kuchni. Standardem jest też rozbudowana strefa SPA & Wellness z możliwością świadczenia usług w pokojach. Goście mogą liczyć na codzienną prasę przy drzwiach, czy wypastowanie butów i wyprasowanie ubrania. Proszę sobie wyobrazić rezydencję czy pałac z luksusową służbą – do takiego obrazu często w przypadku takich obiektów dążymy – tłumaczy.

A to już wiesz?  Moda na przestrzeń

Najważniejsze cechy obiektów skierowanych dla dojrzałych klientów znakomicie uwidaczniają się w zestawieniu z hotelami stricte młodzieżowymi, które znajdują się niejako na przeciwległym biegunie. Statystycznie młodzi ludzie będą mieli zdecydowanie skromniejszy portfel, będą bardziej skłonni zaakceptować nietypowe rozwiązania projektowe, a w hotelu będą szukali zdecydowanie więcej rozrywki. Przestrzeń gastronomiczna projektowana jest w taki sposób, aby inicjować interakcje, zachęcać gości do poznania się i wspólnego spędzania czasu czy nawet pracy w duchu coworkingowym, a prestiżowe hotele dla dojrzałych gości stawiają na intymność, kameralność i w dużo większym stopniu na spędzanie czasu w niewielkiej grupie towarzyskiej.

Polski standard obiektów wciąż jest na etapie dojrzewania. W tym momencie jest ich jeszcze bardzo niewiele, a te istniejące skupiają się głównie wokół Warszawy i Krakowa.

W ostatnim czasie nie pojawiły się jednak żadne informacje zapowiadające realizacje inwestycji dedykowanych dojrzałym gościom, co wskazywałoby że inwestorzy nie biorą pod uwagę potrzeb tej grupy klientów, pomimo że nierzadko są to osoby o naprawdę zasobnym portfelu.

 

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Polskie hotele klasy premium dla dojrzałych klientów BIZNES, Nieruchomości - Polski rynek hotelowy wciąż dysponuje małą ilością obiektów skierowanych do zamożnych klientów w dojrzałym wieku.
Hashtagi: #BIZNES #Nieruchomości

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy