Wiadomości branżowe

Olivia Business Centre – najlepsza perspektywa na przyszłość

Centrum biurowe Olivia Business Centre w Gdańsku rośnie w oczach, stając się jednym z największych obiektów biurowych w Polsce.  Siedziby w nim mają wielkie, międzynarodowe koncerny. Rok 2013 pod wieloma względami był bardzo udany, a rok 2014 zapowiada się jeszcze lepiej. Olivia Business Centre to największe centrum biznesowe i biurowe tej klasy w Polsce poza Warszawą, zlokalizowane w centrum Gdańska, przy głównej arterii łączącej całe Trójmiasto. Inwestycja powstaje w kilku etapach, aby ostatecznie osiągnąć 120 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni biurowej o najwyższym standardzie – klasa AA, na działce o powierzchni 3,5 ha.Idealne miejsce na siedzibę firmyRozwój Olivia Business Centre przyrównać można do efektu kuli śniegowej, która tocząc się przybiera coraz większe rozmiary. Magnesem, który przyciąga nowych najemców są firmy, które prawie w całości zagospodarowały istniejące już budynki. Potencjalni najemcy decydują się na umiejscowienie swoich biur m.in. ze względu na renomę miejsca i przyszłych sąsiadów. Wśród najemców pierwszego budynku - Olivia Gate - znajdziemy

Centrum biurowe Olivia Business Centre w Gdańsku rośnie w oczach, stając się jednym z największych obiektów biurowych w Polsce.  Siedziby w nim mają wielkie, międzynarodowe koncerny. Rok 2013 pod wieloma względami był bardzo udany, a rok 2014 zapowiada się jeszcze lepiej.

Olivia Business Centre to największe centrum biznesowe i biurowe tej klasy w Polsce poza Warszawą, zlokalizowane w centrum Gdańska, przy głównej arterii łączącej całe Trójmiasto. Inwestycja powstaje w kilku etapach, aby ostatecznie osiągnąć 120 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni biurowej o najwyższym standardzie ? klasa AA, na działce o powierzchni 3,5 ha.

Idealne miejsce na siedzibę firmy

Rozwój Olivia Business Centre przyrównać można do efektu kuli śniegowej, która tocząc się przybiera coraz większe rozmiary. Magnesem, który przyciąga nowych najemców są firmy, które prawie w całości zagospodarowały istniejące już budynki. Potencjalni najemcy decydują się na umiejscowienie swoich biur m.in. ze względu na renomę miejsca i przyszłych sąsiadów. Wśród najemców pierwszego budynku – Olivia Gate – znajdziemy takie firmy jak Energa, Meritum Bank, Noble Bank, PKO BP, PwC, Sii, Starbucks, T-Mobile, a także restaurację Lobster.

W 2013 roku, w budynkach Olivia Point i Olivia Tower do ich grona dołączyły tak renomowane firmy jak Allianz, Bayer, American Bureau of Shipping, Cameron, Hays, Kemira, Medicover. Ponadto powstało przedszkole dla 100 dzieci, a na 12 piętrze Olivia Tower otwarto Sky Club, drugie centrum konferencyjne w Olivia Business Centre, z salami na 120 osób, przestrzenią cateringową, salą VIP oraz tarasami, zapewniającymi niesamowity widok na całe Trójmiasto. Najwyższe piętra Olivia Tower są ulubioną lokalizacją zarządów firm, podczas gdy partery to przede wszystkim usługi ? dostępne dla wszystkich. Na początku 2014 r. Medicover otworzy duże centrum medyczne wraz z apteką, a obok planowane jest biuro notariusza, włoska restauracja oraz bar kanapkowy. Do czwartego budynku Olivia Four wprowadzi się francuska firma informatyczna Playsoft.

W jednym miejscu siedziby swoje mają klienci, dostawcy oraz podwykonawcy. Zainteresowanie centrum biurowym jest tak duże, że musieliśmy zmienić projekt budynku Olivia Four. „Czwórka” zamiast sześciu kondygnacji ma ich aż dwanaście. Rozpoczęliśmy również projektowanie budynku Olivia Star. To będzie spektakularny budynek, przyćmiewający wszystko to, co do tej pory zostało wybudowane w Trójmieście ? komentuje Maciej Grabski, inwestor Olivia Business Centre.

A to już wiesz?  Olivia Point i Olivia Tower wyróżnione

Przy tak dużej inwestycji, jaką jest Olivia Business Centre nie zapomniano o bardzo istotnej kwestii, czyli o miejscach parkingowych. Wraz z otwarciem Olivia Four, Olivia Business Centre będzie miała ponad 1400 miejsc parkingowych. Z kolejnymi budynkami, miejsc tych będzie przybywać, co jest ewenementem w skali kraju.

– Nowoczesne zarządzanie centrum biurowym, takim jak Olivia Business Centre, wymaga ciągłego poszukiwania nowych rozwiązań i udogodnień dla najemców. Staramy się wychodzić naprzeciw ich oczekiwaniom. Wprowadziliśmy możliwość różnicowania wielkości powierzchni piętra w kolejnych budynkach. Na wyższych kondygnacjach standardowe piętra mają od 1100 do 1300 mkw., jednak na niższych budynki się łączą, co umożliwia budowanie olbrzymich kondygnacji. Największa kondygnacja, która powstała z połączonych budynków Olivia Gate, Point i Tower, ma ponad 5 tys. mkw. Jest to największa kondygnacja biurowa w Polsce poza Warszawą ?
dodaje Maciej Kotarski, odpowiedzialny za komercjalizację Olivia Business Centre.

Do niedawna najmniejsze samodzielne biuro do wynajęcia miało 110 mkw., teraz oferta OBC znacznie się poszerzyła. Pół piętra w budynku Olivia Gate zostało przeznaczonego dla małych i bardzo małych firm. Najmniejsze samodzielne biuro, jakie każdy może wynająć, ma zaledwie 12,5 mkw., z gwarantowanym dostępem do pomieszczeń konferencyjnych, kuchni i jadalni. Dodatkowo, na tym samym piętrze znajduje się inkubator przedsiębiorczości, gdzie taka mała firma może skorzystać z profesjonalnego sekretariatu, skrytek pocztowych, kserokopiarek, drukarek, rzutników i ekranów.

 Różnorodność, otwartość, nowe idee, miejsce spotkań

Olivia Business Centre to jednak nie tylko biura. Jest to przestrzeń do relaksu zarówno dla pracowników, jak i mieszkańców Gdańska. W 2013 r. wystartował projekt Olivia Synergy, mający na celu integrację pracowników centrum biurowego, organizację wydarzeń kulturalnych, sportowych (Olivia Sports) oraz zajmujący się współpracą z uczelniami (Olivia Campus) i organizacjami charytatywnymi.

– Celem Olivia Sports jest umożliwienie osobom pracującym w Olivia Business Centre połączenia pracy zawodowej z aktywnością fizyczną. Mamy ligę piłki nożnej i siatkówki, do której każda z firm, która ma u nas swoją siedzibę, mogła zgłosić drużynę do rozgrywek. Wiosną 2013 r. zaczęliśmy z ośmioma drużynami w każdej z dyscyplin, teraz jest ich dwa razy więcej. Przymierzamy się do utworzenia grupy biegowej oraz wprowadzeniu innych dyscyplin. Zainteresowanie jest spore, a zakładamy, że będzie jeszcze większe ? wyjaśnia Małgorzata Ziemkowska, dyrektor programu Olivia Synergy.

A to już wiesz?  Międzynarodowa firma Competence Call Center w Olivia Business Centre

Program Olivia Campus powstał natomiast po to, aby ułatwić studentom gdańskich uczelni rozpoczęcie pracy zawodowej po zakończeniu edukacji. To innowacyjny program nie tylko w regionie pomorskim, ale również w Polsce. Kierowany jest do studentów ostatnich lat oraz młodych absolwentów Uniwersytetu Gdańskiego, Politechniki Gdańskiej oraz Studenckiego Forum BCC. Specjalnie dla nich przygotowano staże, szkolenia oraz warsztaty i seminaria w firmach obecnych w Olivia Business Centre. Wyniki uzyskiwane przez nich w czasie trwania programu mają wpływ na ostateczny wynik ukończenia studiów. W pierwszej edycji, na początku 2013 roku w Olivia Campus wzięło udział 35 studentów. W drugiej edycji, pod koniec tego same roku liczba ta podwoiła się do sześćdziesięciu. Dla wielu studentów uczestnictwo w Olivia Campus jest pierwszym poważnym, a zarazem najważniejszym krokiem na ich ścieżce kariery.

– Staramy się również organizować atrakcyjne spotkania w naszym Sky Clubie. Z ciekawszych, które odbyło się u nas mogę wymienić pierwszy w historii TEDxGdańsk Salon. Wykład prof. Markusa Maedler?a, profesora jednej z najlepszych szkół biznesowych na świecie IESE Business School w Barcelonie. Największym zainteresowaniem cieszyło się jednak spotkanie z guru marketingu, światowej sławy brytyjskim specjalistą od tworzenia i promocji marek, twórca m.in. marki Orange, Wally Olins?em ? wylicza Jake Jephcott, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Olivia Business Centre.

Najlepszy widok na przyszłość

Sąsiedztwo budynków Uniwersytetu Gdańskiego, położenie przy głównej arterii łączącej całe Trójmiasto oraz bliska odległość do kolejki podmiejskiej – to wszystko sprawia, że Olivia Business Centre jest wyjątkowo interesującym miejscem dla firm. Innowacyjne podejście do zarządzania całym obiektem, atrakcje dla pracowników oraz mieszkańców sprawiają, że Olivia Business Centre stała się tętniącym życiem sercem tej części Gdańska.

Mogę powiedzieć, że w pewien sposób dojrzałem realizując inwestycję. Gdy zaczynaliśmy budowę, traktowałem to trochę na zasadzie – zbudujemy wysokiej klasy biura, to zadanie typowo inżynierskie. Teraz widzę, że kontekst takiej inwestycji jest znacznie szerszy. W tych biurach powstają miejsca pracy, więc trzeba zadbać, aby w Gdańsku nie zabrakło dobrze wykształconych ludzi. Duże znaczenie ma również współpraca z władzami samorządowymi. Dzięki temu wspólnie tworzymy wizerunek Gdańska, jako miejsca przyjaznego do biznesu, ale także wspaniałego miejsca do życia. A fakt, iż w Gdańsku wspaniale się mieszka, jest wielkim atutem także dla samych inwestorów, którym łatwiej tu ściągnąć swoich menedżerów i pracowników ?  komentuje Maciej Grabski.

A to już wiesz?  Miasto dla biznesu. Co decyduje o biznesowym potencjale regionu?

Cztery z siedmiu

Tempo budowy kompleksu Olivia Business Centre jest imponujące. Czas budowy jednego budynku to średnio okres jednego roku. 26 października 2010 r. wmurowano kamień węgielny pod Oliva Gate – pierwszy z siedmiu budynków. Oddany został do użytku w listopadzie 2011 roku. Na początku 2013 roku oddano do użytku kolejne dwa budynki: Olivia Point oraz Olivia Tower. Oba budynki powstały w iście ekspresowym tempie biorąc pod uwagę, że kamienie węgielne pod nie wmurowano 28 marca 2012. Na Olivia Four, czwartym budynku, w listopadzie 2013 r. zawisła wiecha. Planowany termin jego ukończenia to marzec 2014 roku. Trzy oddane już do użytku budynki: Olivia Gate, Olivia Point oraz Olivia Tower to blisko 41 tys. mkw. Czwarty budynek zwiększy potencjał całego centrum o 14,5 tys. mkw. powierzchni użytkowej. Kolejne budynku są w fazie projektowania.

– Rozpoczęcie kolejnej inwestycji jest odpowiedzią na zapotrzebowanie ze strony potencjalnych klientów. Kierowane do nas są bardzo konkretne zapytania od nowych potencjalnych najemców. Ale jednocześnie rozwijają się firmy już obecne w Olivia Business Centre. Widzimy jak rozwija się prowadzony przez nich biznes, jak zatrudniają ludzi. Inwestycja jest więc też odpowiedzią na pytania kierowane przez obecnych najemców. Przyznam, że już nie mogę się doczekać wyzwań, które przyniesie 2014 rok ? podsumowuje Maciej Grabski.

Źródło Olivia Business Centre. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy