Data publikacji: 2016-08-31
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Obowiązki domowe – jak się nimi dzielimy? Wyniki najnowszego raportu
Kategoria: LIFESTYLE, Dom
Jeszcze w XXI w. podział domowych obowiązków był bardzo jasny – prym w tej kwestii wiodły panie. A jak wygląda to współcześnie – w czasach, kiedy kobiety realizują się zawodowo równie mocno jak mężczyźni? A może prace domowe zlecamy profesjonalnym firmom?
Jeszcze w XXI w. podział domowych obowiązków był bardzo jasny – prym w tej kwestii wiodły panie. A jak wygląda to współcześnie – w czasach, kiedy kobiety realizują się zawodowo równie mocno jak mężczyźni? A może prace domowe zlecamy profesjonalnym firmom? Marka Hotpoint postanowiła to sprawdzić w swoim najnowszym badaniu „Obowiązki domowe XXI w.”[1]. Oto wyniki!
Czy korzystamy z pomocy profesjonalistów?
Zdecydowana grupa ankietowanych z wykonywaniem domowych obowiązków radzi sobie sama – taką odpowiedź wskazało aż 87%. Jeśli już badani decydują się na skorzystanie z usług profesjonalistów, to oddają w ich ręce pracochłonne mycie okien (7%) i dostarczanie zakupów (7%). Jeszcze mniej respondentów korzysta z ich pomocy w przypadku sprzątania (4%) i prania (3%).
Michał Górecki, współwłaściciel rodzinnego bloga „Mike & Mary”, który marka Hotpoint objęła swoim patronatem (http://mikemary.pl) przyznaje, że jego rodzina również korzysta z takiej pomocy:
„Przy trójce dzieci i 200 metrach kwadratowych nie dalibyśmy rady sprzątać sami, co tydzień przychodzi do nas pani sprzątająca. Pranie i zajmowanie się ubraniami od A do Z to obowiązki Mary, gotowanie – moje” – stwierdza z uśmiechem Michał Górecki.
Podział obowiązków w domu – panie dalej na podium
Mimo widocznego trendu angażowania się panów w wykonywanie domowych obowiązków, badania pokazują, że Polki nadal wiodą prym w tej kwestii. Respondentki najbardziej aktywne są w wykonywaniu takich prac jak: pranie i gotowanie (91%), rozwieszanie prania i mycie podłóg (90%), odkurzanie i mycie okien (85%) oraz prasowanie (84%), tym samym zostawiając panów daleko w tyle. Optymizmem napawa jednak fakt, że wykonywanie tych obowiązków deklaruje jednocześnie ok. 1/3 respondentów płci męskiej. Na szczególną uwagą zasługuje gotowanie z 44% wskazań i odkurzanie (65%). Robienie zakupów jest natomiast czynnością wykonywaną z podobną częstotliwością zarówno przez kobiety, jak i mężczyzn (86% do 74%).
Jednak mężczyźni mają także swoje zajęcia, w których dominują. Należą do nich: majsterkowanie (77% do 15%) i wynoszenie śmieci (67% do 53%).
Sprawni automatyczni pomocnicy
Jak pokazują badania, z pomocy profesjonalistów korzystamy sporadycznie i z wykonywaniem domowych zadań radzimy sobie sami. Chociaż nie do końca jesteśmy tacy niezależni – w końcu przy wykonywaniu niemal każdej czynności domowej pomagają nam sprzęty AGD. Muszą być funkcjonalne i wygodne w użytkowaniu, a przy tym powinny być stylowe. Przykładem takich urządzeń są sprzęty, wchodzące w skład nowej linii do zabudowy marki Hotpoint.
Marka Hotpoint stworzyła nową linię urządzeń z myślą o indywidualnych potrzebach swoich klientów. Dzięki temu, wybierając dowolne produkty z gamy (piekarniki, piekarniki parowe, kuchenki mikrofalowe, ekspres do kawy, lodówki, zamrażarki i zmywarki), można tworzyć sety, które estetycznie ze sobą współgrają, tworząc harmonijną całość. Wyróżnikiem nowej linii jest także jej nowoczesne wzornictwo, którego motywem przewodnim jest połączenie szkła i stali, gwarantujące wytrzymałość i trwałość produktów, a jednocześnie nadające im wyrazistości i eleganckiego charakteru. Najnowsza linia urządzeń do zabudowy łączy w sobie niezwykle innowacyjną technologię i wyjątkowy design.
Więcej informacji na temat urządzeń marki Hotpoint, w tym nowoczesnych i eleganckich sprzętów do zabudowy z najnowszej linii, można znaleźć na stronie internetowej: www.hotpoint.pl oraz na blogu „Mike & Mary” (http://mikemary.pl).
[1] Ogólnopolskie badanie ilościowe realizowane techniką CAWI – przeprowadzone wśród członków społeczności badawczej Zymetrii. Realizacja badania: 31.05. – 01.06.2016 r. Polacy w wieku 25-50 lat, N=255, kobiety i mężczyźni w wieku 25+, mieszkający z co najmniej jednym członkiem rodziny
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #LIFESTYLE #Dom