Wiadomości branżowe

Komunikacja wokół biurowca nie musi być utrapieniem

Komunikacja wokół biurowca nie musi być utrapieniem
W powszechnej opinii duże inwestycje komercyjne w centrach miast powodują wiele komunikacyjnych trudności. Rosnące natężenie ruchu, którego uniknąć się nie da, to potencjalne korki i kłopoty z parkowaniem. Problemów tych można jednak uniknąć.- Dogodna lokalizacja inwestycji jest składową jej atrakcyjności, jednak nawet najlepsza lokalizacja będzie niewiele warta, jeżeli na teren obiektu nie będzie prowadził dogodny, bezpieczny i dobrze oznakowany wjazd. Komunikacja terenu inwestycji jest zatem jednym z najważniejszych czynników determinujących jej późniejszy sukces – mówi Maciej Brożek z firmy Torus, będącej deweloperem powstającej w Gdańsku Alchemii.Dobrze przemyślaneZa każdym razem, oprócz projektu architektoniczno-budowlanego, deweloper uzgadnia z władzami miasta i właścicielem/administratorem drogi, przy której zlokalizowana jest inwestycja, tzw. układ drogowy. Jest to projekt rozwiązań urbanistycznych związanych z wjazdami, wyjazdami, przejściami dla pieszych, modernizacją lub umiejscowieniem nowych skrzyżowań, a także wszystkimi innymi elementami stanowiącymi o łatwej dostępności obiektu dla klientów. Taki projekt

W powszechnej opinii duże inwestycje komercyjne w centrach miast powodują wiele komunikacyjnych trudności. Rosnące natężenie ruchu, którego uniknąć się nie da, to potencjalne korki i kłopoty z parkowaniem. Problemów tych można jednak uniknąć.

– Dogodna lokalizacja inwestycji jest składową jej atrakcyjności, jednak nawet najlepsza lokalizacja będzie niewiele warta, jeżeli na teren obiektu nie będzie prowadził dogodny, bezpieczny i dobrze oznakowany wjazd. Komunikacja terenu inwestycji jest zatem jednym z najważniejszych czynników determinujących jej późniejszy sukces ? mówi Maciej Brożek z firmy Torus, będącej deweloperem powstającej w Gdańsku Alchemii.

Dobrze przemyślane
Za każdym razem, oprócz projektu architektoniczno-budowlanego, deweloper uzgadnia z władzami miasta i właścicielem/administratorem drogi, przy której zlokalizowana jest inwestycja, tzw. układ drogowy. Jest to projekt rozwiązań urbanistycznych związanych z wjazdami, wyjazdami, przejściami dla pieszych, modernizacją lub umiejscowieniem nowych skrzyżowań, a także wszystkimi innymi elementami stanowiącymi o łatwej dostępności obiektu dla klientów. Taki projekt wymaga wielu analiz oraz ścisłej współpracy z miastem. Wykonuje się go niezależnie od typu inwestycji, chociaż niezwykłą wagę przykłada się do tych największych o charakterze komercyjnym, które generują wokół duży ruch. Na etapie projektowania głównym czynnikiem determinującym inne jest bezpieczeństwo. Rzecz w tym, aby nowy układ drogowy pozwalał na bezkolizyjny i płynny ruch. Drugim czynnikiem o fundamentalnym znaczeniu dla klientów jest wygoda i szybkość wjazdu na teren inwestycji, a także równie sprawne jej opuszczenie. Aby to zapewnić, stosuje się pasy do skrętu w lewo umożliwiające wjazd na teren inwestycji z kierunku przeciwnego, sygnalizację świetlną czy też dodatkowe pasy umożliwiające płynne włączenie się do ruchu kołowego przy wyjeździe.

Liczne rozwiązania gdańskiej Alchemii
Przy budynku wielofunkcyjnym Alchemia w Gdańsku powstanie całkowicie nowy układ komunikacyjny, uwzględniający jego położenie przy trzypasmowym, szybkim odcinku Alei Grunwaldzkiej. Znajdzie się tam skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną sprzężone z układem ronda Al. Grunwaldzkiej i ul. Kołobrzeskiej. Będą pasy do lewoskrętu ułatwiające dojazd do Alchemii podróżującym od strony Gdyni i Sopotu, a dla jadących od strony centrum Gdańska przewidziano specjalne pasy zjazdowe. Układ drogowy Alchemii zapewni zarówno bezpieczny i szybki wjazd na jej teren, jak i możliwość komfortowego włączenia się do ruchu przy wyjeździe. Z terenu obiektu będą dwa wyjazdy w Al. Grunwaldzką oraz w ul. Kołobrzeską (przy budynku biurowym Grunwaldzka 417). Aby usprawnić ruch pieszych, powstanie nowe przejście z peronu Szybkiej Kolei Miejskiej. Skorzystają z niego nie tylko pracujący w obiekcie, ale także studenci pobliskiego Uniwersytetu Gdańskiego. W planach uwzględniono również możliwość sfinansowania i wybudowania nadziemnej kładki nad Aleją Grunwaldzką, która umożliwi jeszcze łatwiejsze i bezpieczniejsze przejście na drugą stronę głównej ulicy Trójmiasta, łączącej Gdańsk, Sopot i Gdynię lub powstanie dodatkowego przejścia naziemnego. Ważnym czynnikiem jest dobre skomunikowanie inwestycji. Oprócz pobliskiego peronu kolei miejskiej w pobliżu znajduje się również kilka przystanków autobusowych, a w niewielkiej odległości znajdują się przystanki tramwajowe. Nie bez znaczenia jest także bliskość lotniska. Po zakończeniu modernizacji ulicy Słowackiego czas dojazdu do portu lotniczego im. Lecha Wałęsy wynosić będzie ok. 15 min.

A to już wiesz?  Kobiety budują, kobiety dyskutują

Będzie gdzie zaparkować
Odwiecznym problemem w centrach miast są miejsca parkingowe, chociaż w tym względzie pierwszym wyznacznikiem jest obowiązujące prawo, a więc przede wszystkim miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego. Określa on dokładnie ile miejsc postojowych naziemnych i podziemnych ma przypadać na jednostkę powierzchni. Obok prawa miejscowego, istotnym czynnikiem są również wymagania klientów obiektów. W Alchemii tylko w pierwszym etapie inwestycji powstać ma blisko 200 miejsc parkingowych. Ulokowane będą na dwóch podziemnych i dwóch naziemnych kondygnacjach, a jedna z nich (ok. 100 miejsc) w całości przeznaczona zostanie dla gości i klientów Alchemii (w tym centrum sportowo-rekreacyjnego). Niezależnie od tego, na jednej z naziemnych części, powstanie parking dla rowerów (100 miejsc) z szatniami i prysznicami dla korzystających z tego środka transportu. Parking rowerowy to nie tylko efekt mody w dużych miastach, ale także realna alternatywa dla komunikacji samochodowej i zachęta do zdrowego trybu życia, na który mieszkańcy Trójmiasta zwracają coraz większą uwagę. Żadna inwestycja realizowana w centrum miasta nie pozostanie obojętna na ruch wokół niej. Możliwości jego usprawniania jest jednak sporo i ważne, aby deweloperzy odpowiedzialnie podchodzili do tego zagadnienia. Tego rodzaju inwestycje są bowiem żywym elementem tkanki miejskiej i mają bezpośredni wpływ nie tylko na lokalny biznes, ale także szeroko rozumiany komfort życia.

Alchemia i komunikacja wokół niej:
?    Skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną sprzężone z pobliskim rondem
?    Pas do lewoskrętu (dla jadących od strony Gdyni i Sopotu) i pas zjazdowy (dla jadących od strony Gdańska) ułatwiające wjazd na teren obiektu
?    Dwa niezależne wyjazdy (od strony Al. Grunwaldzkiej i ul. Kołobrzeskiej)
?    Osobny parking dla wszystkich klientów i gości  Alchemii (w tym centrum rekreacyjno-sportowego)
?    W I etapie inwestycji powstanie blisko 200 miejsc parkingowych
?    Parking rowerowy na 100 miejsc z pełnym zapleczem (szatnie i prysznice)

A to już wiesz?  Co pod płytkę, czyli jak prawidłowo przygotować podłoże przed ułożeniem płytek ceramicznych

 

Źródło Alchemia. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy