Data publikacji: 2017-09-26
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Komfort biura stymuluje wydajność pracowników
Kategoria: BIZNES, Nieruchomości
Pracodawcy, którzy zapewniają wysoki komfort pracy swoim pracownikom, mogą liczyć na ich wyższą wydajność i efektywność. Biuro powinno być nie tylko ładne, komfortowe, dobrze zaaranżowane, ale przede wszystkim wielofunkcyjne i dopasowane do potrzeb zespołów.
Pracodawcy, którzy zapewniają wysoki komfort pracy swoim pracownikom, mogą liczyć na ich wyższą wydajność i efektywność. Biuro powinno być nie tylko ładne, komfortowe, dobrze zaaranżowane, ale przede wszystkim wielofunkcyjne i dopasowane do potrzeb zespołów. Pracujący w nim pracownicy powinni mieć poczucie prywatności oraz możliwość pracy w ciszy.
Dzisiaj coraz więcej korporacji i firm z sektora MSP decyduje się na otwartą przestrzeń biurową. Jednak jak się okazuje, komfort pracy w pomieszczeniach typu open space jest niższy nawet o 32 proc, a efektywność pracowników spada o 15 proc. w porównaniu z systemem gabinetowym. Takie wnioski płyną z badania brytyjskich naukowców z Exeter University.
To, że pracownicy mają trudności z koncentracją w warunkach ciągłego hałasu, potwierdzają też dane grupy badawczej Ipsos, przeprowadzone na 10 tys. osób z 14 krajów świata. Badanie wskazuje, że dla niemal wszystkich, bo aż 95 proc. ankietowanych ważna jest możliwość wykonywania zadań w prywatności. Prawie co trzecia badana osoba przyznała, że ze względu na to, że nie może skupić się w biurze, musi kończyć wykonywanie zadań służbowych w domu. Tym sposobem pracownicy tracą średnio 86 minut w ciągu każdego dnia pracy. A im mniejsza wydajność, tym niższe wyniki finansowe firmy.
Według najnowszych danych Głównego Urzędu Statystycznego[1] przeciętne wynagrodzenie brutto w sektorze przedsiębiorstw w sierpniu 2017 r. wyniosło 4492,63 zł, a zatrudnienie 6025,6 tys. osób.
— Jeśli zatem przyjmiemy, że pracownik biurowy pracuje 8 godzin dziennie przez 20 dni w miesiącu, to z danych wynika, że każda taka osoba, która pracuje w niekomfortowym biurze, a tym samym traci prawie 1,5 godziny dziennie, przynosi firmie straty finansowe sięgającą aż 842 zł brutto miesięcznie. Mnożąc to przez średnie zatrudnienie, koszty związane z niezapewnieniem zespołowi odpowiednich warunków do pracy ponoszone przez pracodawcę można liczyć w miliardach złotych — mówi Jacek Staniszewski, dyrektor generalny Touax.
Jakie więc wybrać, a następnie zaaranżować biuro, aby nasi pracownicy mogli pracować wydajniej? Jak podkreśla Jacek Staniszewski, biura zapewniające wysoki komfort pracy powinny być przyjazne, przestrzenne, wielofunkcyjne oraz dobrze skomunikowane i doświetlone. Dlatego niezależnie od tego czy pracujemy w systemie gabinetowym, czy przestrzeni typu open space, warto zastosować liczne przeszklenia. Są one nie tylko ładne i zgodne z najnowszymi trendami designu, ale przede wszystkim, umożliwiają większy dopływ światła dziennego.
Ciekawym i bardzo praktycznym rozwiązaniem są również szklane ściany, wydzielające pomieszczenia biurowe w kontenerach open space. Dają one pracownikom poczucie prywatności oraz możliwość pracy w ciszy, co znacznie przekłada się na wzrost efektywności w wykonywaniu zadań. Jeśli np. w firmie prowadzi się dużo rozmów telefonicznych, warto pomyśleć o wydzieleniu specjalnych boksów dla osób rozmawiających przez telefon. Jest to ważne ze względu na komfort pracy ich samych, jak i pracujących z nimi osób, wykonujących w tym czasie inne czynności.
Dobrym wyborem są więc biura stawiane przez Touax, eksperta w dziedzinie kontenerowego budownictwa modułowego dla biznesu. — Przykładem takiej przestrzeni biurowej jest inwestycja zrealizowana dla Volkswagen Polska. Cała tajemnica tkwi w technologii modułowej, dzięki której w zaledwie 12 tygodni wzniesiono 645 m kw. powierzchni złożonej aż z 43 kontenerów w Poznaniu — tłumaczy Jakub Łazowy, dyrektor handlowy Touax.
Ze względu na docieploną elewację, biuro jest estetyczne oraz posiada wysoki komfort użytkowania. Dzięki warstwie dodatkowej izolacji budynek ma dwukrotnie niższe zapotrzebowanie na energię cieplną niż to wymagane przez nowe restrykcyjne normy. Realizacja posiada też świadectwo charakterystyki energetycznej o parametrach zbliżonych do budynku pasywnego, co bezpośrednio przekłada się na energooszczędność całej inwestycji. Jak podsumowuje Jakub Łazowy, biuro dla Volskwagen Polska miało być tymczasowe, jednak koncern samochodowy zdecydował się na przedłużenie okresu najmu kontenerów, z których powstało, ponieważ doszedł do wniosku, że powierzchnie biurowe postawione za pomocą technologii modułowej są bardziej komfortowe niż ich dotychczasowe biura. Warto podkreślić, że aktualnie pracuje w nich około 60 osób.
— W biurze dla Volkswagena zastosowaliśmy przeszklenia wieloformatowe, a w standardowych pokojach zwiększoną liczbę okien. Lepszy dopływ światła znacząco podniósł komfort pracy pracowników — wyjaśnia dyrektor handlowy Touax. I dodaje: — W zeszłym miesiącu w ciągu zaledwie dwóch tygodni dodatkowo zrobiliśmy tam rekonfigurację pomieszczeń. Wcześniej powierzchnia biurowa posiadała komunikację z centralnym korytarzem. Teraz pomieszczenia łączą się ze sobą. Nowy układ ścian ma na celu poprawienie komunikacji pomiędzy pracownikami. Zmiana dotychczasowego układu pomieszczeń była możliwa za sprawą zastosowania kontenerowego budownictwa modułowego. To właśnie dzięki tej technologii z dnia na dzień możliwe jest dodawanie, usuwanie i przesuwanie ścian.
Jak podsumowuje Jakub Łazowy, w biurze dla Volskwagen Polska zastosowano również rastrowe oświetlenie, pozwalające na uzyskanie większej równomierności natężenia oświetlenia. Przeszklono też korytarze, a tym samym, doświetlono ciągi komunikacyjne. W celu zapewnienia najwyższego komfortu pracy, pomyślano również o tarasach zewnętrznych, stanowiących strefę relaksu dla pracowników.
[1] http://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/rynek-pracy/pracujacy-zatrudnieni-wynagrodzenia-koszty-pracy/przecietne-zatrudnienie-i-wynagrodzenie-w-sektorze-przedsiebiorstw-w-sierpniu-2017-roku,3,69.html; 19.09.2017
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #Nieruchomości