Data publikacji: 2017-02-02
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Idealne mieszkanie dla freelancera
Kategoria: BIZNES, Nieruchomości
Dziś co piąty Rodak wykonuje wolny zawód. Dobrze, by już na etapie poszukiwania mieszkania uwzględnić wszystkie aspekty takiego rodzaju działalności. Jakie lokum wybrać, aby spełniało wymogi pracy freelancera?
Jak wskazują najnowsze badania, tzw. freelancerów w Polsce wciąż przybywa. Dziś co piąty Rodak wykonuje wolny zawód. Możliwość podjęcia pracy zdalnej niesie za sobą jeden poważny mankament – konieczność samodzielnego zagospodarowania przestrzeni do realizacji projektów. Dobrze, by już na etapie poszukiwania mieszkania uwzględnić wszystkie aspekty takiego rodzaju działalności. Jakie lokum wybrać, aby spełniało wymogi pracy freelancera?
Praca zdalna wydaje się wprost wymarzona. Podczas gdy etatowi koledzy już od paru godzin stukają w klawiatury komputerów, freelancer dopiero podnosi się z łóżka. Nie musi też prosić o pozwolenie, gdy potrzebuje załatwić kilka urzędowych spraw. Ba, nawet spacer w godzinach pracy z zasady nie jest zabroniony. Sam komfort przebywania we własnym domu, a także czas i pieniądze zaoszczędzone na dojazdach, to ogromne zalety wolnych zawodów.
Niemniej jednak nie można zapominać o praktycznym aspekcie takiego przedsięwzięcia. Ludzie pracujący w biurach mają do dyspozycji już urządzoną przestrzeń, która zawsze będzie się kojarzyć z wykonywaniem służbowych obowiązków. Skoncentrowanie się w takim miejscu nie powinno nastręczać większych kłopotów. Freelancerzy znajdują się w nieco trudniejszej sytuacji. Muszą tak zaaranżować własne mieszkanie, by wyraźnie odgrodzić życie prywatne od zawodowego.
Te strefy pomogą się skupić
Najtrudniej przychodzi skupienie się w sypialni. Jeśli umieścimy domowe biuro właśnie w tym pomieszczeniu, musimy liczyć się z tym, że ani nie wypoczniemy tak, jak byśmy sobie tego życzyli, ani też nie będziemy pracować wydajnie.
W urządzaniu biura weźmy również pod uwagę obecność innych domowników. Nasza praca, nawet ta realizowana w godzinach wieczornych, nie obliguje ich do cichego zachowywania się. Najlepiej będzie tak zagospodarować miejsce, by móc się odseparować. W ten sposób zapewnimy sobie spokój, a nasi bliscy będą czuli się komfortowo.
– Warto, abyśmy wybrali mieszkanie, którego liczba pokoi pozwoli nam na urządzenie samodzielnego biura. Możemy wówczas zamknąć pomieszczenie na klucz i w skupieniu poświęcić się pracy – radzi Tomasz Bednarek, pracownik wrocławskiego dewelopera WPBM „Mój Dom” S.A. Dodaje, że najlepszym rozwiązaniem jest maksymalne oddalenie tego pokoju od części dziennej, z której mogą dobiegać hałasy. Jeśli zaś finanse nie pozwalają nam na kupno większego mieszkania, pozostaje nam urządzenie oddzielnych stref w większym pokoju. Wystarczy ścianka działowa, parawan czy wnęka. Ważne, by sobie wzajemnie nie przeszkadzać.
W ten sposób nie zmęczymy wzroku
Dobrze jest zastanowić się, w jakich godzinach lubimy najczęściej pracować. Jedni bowiem preferują standardowe godziny pracy, inni decydują się na popołudnia, a jeszcze kolejni dostosowują się do strefy czasowej swoich kontrahentów, nierzadko oddalonych o tysiące kilometrów. Jeśli jest to możliwe, zapewnijmy sobie maksymalnie dużo światła dziennego. Nie jest ono bowiem męczące dla wzroku. – Zarówno przy wyborze mieszkania, jak i pomieszczenia przeznaczonego na biuro, kierujmy się położeniem względem słońca. Dla standardowych godzin, czyli 8–16, najlepsze będzie pomieszczenie usytuowane od południowej strony budynku – dopowiada Tomasz Bednarek.
Nie wprowadzać klienta w zakłopotanie
Zastanówmy się nad jeszcze jedną istotną kwestią. Czy nasza praca wymaga spotkań z klientem? Jeśli tak, to gdzie je możemy przeprowadzać – w jego biurze, w zewnętrznym lokalu czy w naszej pracowni? W przypadku, jeśli to on składa nam wizytę, przyda nam się mieszkanie, w którym dodatkowe pomieszczenie zlokalizowane będzie blisko wejścia. Często nie życzymy sobie, by klient był przeprowadzany przez cały nasz dom. Mogłoby to stawiać go w niezręcznej sytuacji. W urządzaniu pomieszczenia uwzględnijmy miejsce dla gościa – choćby fotele i stolik kawowy.
Zaciszne osiedle
I wreszcie coś, co jest absolutnie konieczne przy każdej pracy – cisza. Przed zakupem mieszkania upewnijmy się, że okolica, którą wybraliśmy, jest spokojna. Najlepsze będą osiedla z bezpośrednim sąsiedztwem parków i skwerów. Zapoznajmy się z planem zagospodarowania przestrzennego, porozmawiajmy z sąsiadami. Choć przy urządzaniu wnętrza możemy zadbać o szczególną izolację akustyczną biura, to jednak najważniejsze jest, aby już na etapie poszukiwań odrzucić te lokalizacje, które bezsprzecznie nie należą do cichych. Uwzględnijmy też łatwy dostęp do sklepów i dobre skomunikowanie z różnymi częściami miasta – to pozwoli zaoszczędzić czas poświęcany na wykonywanie obowiązków. Takie postępowanie znacznie ułatwi znalezienie wymarzonego M, które stanie się miejscem zarówno do odpoczynku, jak i do pracy.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #Nieruchomości