We wrocławskim oddziale międzynarodowej Grupy SigmaKalon, od 13 lat funkcjonuje Klub Honorowych Dawców Krwi Polskiego Czerwonego Krzyża. Powstał z inicjatywy ludzi dobrej woli, którym nieobojętny jest los potrzebujących.
Założycielem działającego nieprzerwanie od 1994 roku Klubu jest pracownik SKDP, Tomasz Janek. To dzięki jego wielkiemu entuzjazmowi ruch krwiodawców jednoczy dziś 66 osób – pracowników firmy, ich bliskich i przyjaciół.
– „Początkowo do Klubu należało tylko 15 osób, jednak rokrocznie liczba jego członków rosła i dziś jest nas pięć razy więcej." – wspomina Tomasz Janek. O samej idei członkowstwa mówi krótko: – „Ludzie muszą sobie wzajemnie pomagać. Jeżeli będziemy obojętni na los innych, to kiedyś może się okazać, że do nas też nikt nie wyciągnie pomocnej dłoni. Poza tym oddanie krwi nic nie kosztuje za to może uratować czyjeś życie, które jest przecież bezcenne."
Członkowie Klubu regularnie uczestniczą w akcjach, których celem jest pobór krwi. Takie inicjatywy podejmowane są szczególnie w okresie letnim, z powodu zwiększonej liczby wypadków. W najbliższym czasie członkowie Klubu Honorowych Dawców SKDP wesprą akcję krwiodawstwa, organizowaną przez Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa, która odbędzie podczas weekendu 18-19 sierpnia na wrocławskim rynku.
Inicjatywa powołania Klubu od samego początku była popierana przez władze spółki. Honorowym dawcom firma udostępniła bezpłatnie lokal, zapewniła dostęp do telefonu oraz artykułów biurowych. Podczas obchodzonych w listopadzie Dni Honorowego Krwiodawstwa dla najbardziej zasłużonych dawców Zarząd spółki przygotowuje upominki oraz nagrody.
-„Jesteśmy dumni, że w naszej firmie znalazło się tak wielu ludzi dobrej woli, którzy bezinteresownie niosą pomoc potrzebującym. W naszym przekonaniu wspieranie tego rodzaju inicjatyw to obowiązek każdego pracodawcy." – mówi Dagmara Sobolewska, Dyrektor Personalny SKDP.
Od początku istnienia Klubu jego członkowie oddali ponad 1000 litrów krwi. Tylko w pierwszym półroczu honorowi dawcy z SKDP przekazali 40,950 ml, a rok wcześniej 85,100 ml tego bezcennego płynu.
***
Kluby Honorowych Dawców Krwi są podstawowymi jednostkami organizacyjnymi Polskiego Czerwonego Krzyża, zrzeszającymi dawców w środowiskach lokalnych. W całym kraju Ruchy Honorowych Dawców Krwi zrzeszają blisko 200.000 członków i wolontariuszy. Ich zadaniem jest systematyczne i planowane oddawanie krwi, ale także promocja idei krwiodawstwa.
Informacje o SigmaKalon Deco Polska
SigmaKalon Deco Polska Sp. z o.o. – wcześniej istniejąca pod nazwą Dekoral – Centrum Dekoracyjne Sp. z o.o., powstała w grudniu 2001 roku. W listopadzie 2006 r.
została do niej wniesiona aportem zorganizowana część przedsiębiorstwa Polifarb Cieszyn
– Wrocław S.A. (Oddział Wrocław – Jednostka Biznesowa Deco). PCW powstał 25 września 1997 w wyniku połączenia spółek: Polifarb Cieszyn SA i Polifarb Wrocław SA.
We wcześniejszej formie spółki działały od około 50 lat, będąc dwiema największymi firmami branży farb i lakierów w Polsce.
W lutym 1999 roku ówczesny Polifarb Cieszyn-Wrocław SA wszedł w skład międzynarodowej grupy SigmaKalon, która należy do grona największych producentów farb i lakierów na świecie. Wyroby SigmaKalon zajmują czołową pozycję na rynku farb i lakierów we Francji, Wielkiej Brytanii, krajach Beneluksu, w Polsce i na Węgrzech oraz plasują się na drugim miejscu na rynku farb dekoracyjnych w Europie.
Poza działalnością biznesową producent farb Dekoral angażuje się w pomoc społecznościom lokalnym wspierając szkoły, przedszkola, domy dziecka szczególnie w regionie dolnośląskim.
SigmaKalon z portfelem wiodących marek jest światowym graczem na rynku farb i lakierów dekoracyjnych, ochronnych i dla przemysłu. Grupa zatrudnia blisko 10.000 pracowników w ponad 40 krajach, a jej obroty sięgają 1,9 miliarda euro. SigmaKalon jest drugim co do wielkości dostawcą farb i lakierów na rynek europejski. Grupa rozwija obecnie swoją działalność także w Afryce i Azji. SigmaKalon stworzyła system dystrybucji produktów do profesjonalnych odbiorców farb i lakierów za pomocą sieci centrów obsługi. Grupa posiada unikalną sieć około 500 centrów dekoracyjnych oraz około 3000 niezależnych hurtowni pozwalających na utrzymanie stałych
i silnych relacji z Klientami.