Grupa Progres, ogólnopolski dostawca rozwiązań z zakresu pracy i doradztwa personalnego, przenosi swoją siedzibę do Gdańska. Jej nowe biura znajdą się w wieży Aurum kompleksu wielofunkcyjnego Alchemia i zajmą powierzchnię ponad 300 mkw. Umowa najmu zawarta została na okres 10 lat.
– Przeniesienie naszej siedziby z Pruszcza Gdańskiego do Gdańska jest naturalnym następstwem ciągłego i dynamicznego rozwoju spółki. Realizujemy coraz większą ilość projektów, współpracując już z ponad 600 firmami na terenie całego kraju. Zwiększają się też nasze potrzeby względem własnego komfortu pracy, dlatego przenosimy się do nowoczesnej przestrzeni w Alchemii. Ta zmiana ma dla nas także duże znaczenie wizerunkowe. Wierzę, że ułatwi nam budowanie rozpoznawalności i ekspansję na rynku europejskim ? mówi Piotr Zając, prezes zarządu Grupy Progres.
Z relokacji do ekspansji
Grupa kapitałowa Progres HR istnieje na rynku od ponad 10 lat. Jest ogólnopolskim dostawcą rozwiązań z zakresu pracy tymczasowej, rekrutacji stałych, szkoleń oraz doradztwa personalnego. Cały czas rozwija oferowany wachlarz usług, obecnie rozpoczynając projekt Progres Permanent Recruitment ? linia biznesowa wspierająca procesy rekrutacji na stanowiska średniego i wyższego szczebla. W ubiegłym roku spółka znalazła się w pierwszej dziesiątce polskiego rynku Agencji Pracy Tymczasowej. Nowa siedziba spółki w gdańskiej Alchemii mieścić się będzie na 7 piętrze wieży biurowej Aurum (wyższa z dwóch wież I etapu inwestycji) i zajmie powierzchnię ponad 300 mkw.. Jej oficjalne otwarcie nastąpi w pierwszych tygodniach 2014 roku. Przeniesienie siedziby spółki do Gdańska wpisuje się w dostrzegalny na rynku trend relokacji. ? Na trójmiejskim rynku dostrzegamy wyraźny ruch w kierunku przenoszenia się ze starszych budynków, klasy B i C, często zaadoptowanych tylko na powierzchnie biurowe, do nowoczesnej powierzchni klasy A. Oferuje ona znacznie wyższy komfort pracy i bogatą ofertę dodatkowych usług, często też jest lepiej skomunikowana. Taka relokacja to realna korzyść dla firm i duża nobilitacja dla ich pracowników. Optymalizacja przestrzeni i znacznie niższe koszty eksploatacji wynikające z energooszczędnych rozwiązań, wbrew pozorom, pozwalają często utrzymać zbliżony poziom całkowitych kosztów najmu ? komentuje Maciej Brożek z firmy Torus, będącej deweloperem Alchemii.
Informacje dodatkowe
I etap inwestycji Alchemia dostarczy 16,7 tys. mkw. najwyższej klasy powierzchni biurowej. Na ponad 4,5 tys. mkw. funkcjonować będzie centrum rekreacyjno-sportowe, m.in. z basenami, siłownią, salą fitness, halą sportową i strefą wspinaczki. Na powierzchni ponad 550 mkw. znajdować się będzie restauracja z funkcją dziennej kantyny oferująca 4 kuchnie świata. Obecnie wynajęte jest blisko 50% powierzchni Alchemii, a do jej oficjalnego otwarcia, czyli 2 stycznia 2014, planowane jest wynajęcie ok. 70-80% obiektu. II etap inwestycji dostarczyć ma blisko 21 tys. mkw. powierzchni biurowej oraz ponad 2,6 tys. mkw. powierzchni towarzyszącej (usługowej).