Data publikacji: 2018-09-15
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Grupa Cosentino otwiera oddział w Polsce
Kategoria: BIZNES, Nieruchomości
Cosentino wkracza do Polski i otwiera swoje Centrum w pobliżu Warszawy. To kolejny krok wzmacniający coraz wyraźniejszą obecność Grupy w Europie. Na ten moment ma ona już 47 magazynów, tak zwanych „Centrów” w 16 krajach.
Cosentino wkracza do Polski i otwiera swoje Centrum w pobliżu Warszawy. To kolejny krok wzmacniający coraz wyraźniejszą obecność Grupy w Europie. Na ten moment ma ona już 47 magazynów, tak zwanych „Centrów” w 16 krajach.
Centrum ma 3500 m2 powierzchni biurowych i magazynowych, które mogą pomieścić około 10 000 płyt. Jest efektem inwestycji w wysokości ponad miliona euro.
W oficjalnym otwarciu warszawskiego Centrum wzięli udział Ambasador Hiszpanii Francisco Javier Sanabria Valderrama, Mariano Muñoz – Radca do spraw Ekonomicznych i Handlowych Ambasady Hiszpanii, Marcin Siemdaj – Dyrektor Agencji Promocji Regionu Andaluzji Extenda, Pedro Parra – Wiceprezes ds. handlowych Grupy Cosentino, Hendrik Willems – Dyrektor Regionalny Grupy Cosentino oraz Miguel Sierra – Dyrektor Generalny Cosentino Polska.
Cantoria (Almería), 14 września 2018 r. – Grupo Cosentino, hiszpańska firma o zasięgu globalnym, będąca liderem w produkcji i dystrybucji innowacyjnych materiałów powierzchniowych dla branży architektonicznej i wzornictwa, inauguruje swoją obecność w Polsce. Nowo otwarte Centrum obsłuży cały kraj, dzięki czemu Grupa rozszerzy i wzmocni swoją obecność w Europie. Otwarcie magazynu w Polsce, oznacza, że firma ma już 47 Centrów i magazynów logistycznych rozmieszczonych w 16 krajach na całym kontynencie. Jednak na tym nie poprzestaje. Jednym z założeń działalności przedsiębiorstwa jest zwiększanie zasięgu geograficznego i samodzielne kontrolowanie dystrybucji towarów. W efekcie Grupa staje się jedną z wiodących hiszpańskich firm o największym zasięgu międzynarodowym.
Centrum, którego budowa pochłonęła ponad milion euro (4,4 miliona złotych), wliczając inwestycje w aktywa trwałe i wstępne zaopatrzenie, znajduje się w miejscowości Parzniew położonej na zachód od Warszawy. Ma 3500 m2 powierzchni biurowej i magazynowej, na której zmieści się około 10 000 płyt. Zespół 10 pracowników obsłuży – bez pośredników – cały polski rynek.
Uroczyste, oficjalne otwarcie Centrum Cosentino w Warszawie odbyło się 13 września 2018 roku. Podczas tego spektakularnego wydarzenia obecnych było około 200 osób. Wśród nich znalazła się liczna grupa klientów i współpracowników firmy, przedstawiciele instytucji rządowych i pozarządowych, projektanci i architekci, autorytety z branży wnętrzarskiej oraz pracownicy mediów środkowoeuropejskich. Spotkanie uatrakcyjniała muzyka na żywo, pokaz tańca flamenco, wykłady i prelekcje poświęcone hiszpańskiemu wzornictwu oraz znaczeniu kamienia w architekturze. W evencie uczestniczyli oficjalni przedstawiciele Ambasady Hiszpanii, w tym Ambasador Francisco Javier Sanabria Valderrama, Radca do spraw Ekonomicznych i Handlowych Mariano Muñoz oraz Marcin Siemdaj, Dyrektor Agencji Promocji Regionu Andaluzji Extenda – instytucji, które objęły patronat honorowy nad wydarzeniem. Ze strony Grupy Cosentino na otwarciu byli obecni: Pedro Parra (VP Sales Europe), Hendrik Willems (Dyrektor Regionalny Cosentino Netherlands and Poland) i Miguel Sierra (Dyrektor Generalny Cosentino Polska).
Jak mówi Pedro Parra (wiceprezes handlowy Cosentino na Europę): Naszym celem jest rozwój w Europie. Wejście do Polski to kolejny krok w rozwoju polityki dywersyfikacji geograficznej oraz kontroli nad usługami i dystrybucją. To Centrum znajduje się w strategicznym punkcie, który cieszy się pełną autonomią i zdolnością dystrybucji na cały kraj. Rynek polski silnie się rozwija, a w ostatnich latach wzrost PKB wynosi powyżej 3%. Polacy wydają dużo na swoje mieszkania i konsumpcję, dlatego tak wyjątkowe produkty jak Dekton® mają szansę zaistnieć zarówno w projektach architektonicznych, jak i wyposażeniu kuchni i łazienek, gdzie już teraz zajmujemy miejsce w czołówce.
Rynek europejski, łącznie z Iberią, jest drugim głównym rynkiem firmy Cosentino i wypracowuje 30% ogólnej sprzedaży. Warto zauważyć, że Grupa Cosentino weszła na arenę międzynarodową w 1999 roku, otwierając swoje przedstawicielstwo w Holandii. W ciągu niespełna 20 lat odnotowuje stały wzrost, zarówno jeśli chodzi o udział w rynku, jak i otwieranie kolejnych oddziałów w nowych krajach. W tym roku to właśnie w Europie otwarte będą nowe Centra: w Wielkiej Brytanii, we Włoszech, w Europie Środkowej i w Skandynawii.
O Grupie Cosentino
Grupa Cosentino jest rodzinną firmą hiszpańską o zasięgu globalnym. Produkuje i sprzedaje nowatorskie i wyszukane materiały powierzchniowe znajdujące zastosowanie w architekturze i wzornictwie. Jako lider branży wraz z klientami i współpracownikami tworzy innowacyjne rozwiązania wyróżniające się jakością i wzornictwem, które inspirują. Jest to możliwie dzięki markom, które są liderami w swoich segmentach: Silestone®, Dekton®, Sensa by Cosentino®. Oferują one różne rodzaje materiałów, które umożliwiają tworzenie niepowtarzalnych projektów i rozwiązań do wnętrz, domów a także budynków użyteczności publicznej.
Rozwój Grupy opiera się na ekspansji międzynarodowej, nowatorskim programie badań i rozwoju, poszanowaniu środowiska, zrównoważonym rozwoju, odpowiedzialności społecznej, współpracy ze społecznościami lokalnymi, szkoleniach, równości oraz bezpieczeństwie i higienie pracy.
Z siedziby głównej w Ameríi w Hiszpanii Grupa Cosentino sprzedaje swoje wyroby do ponad 110 krajów. Aktualnie firma jest obecna w 40 krajach i ma własne punkty sprzedaży i dystrybucji w 29 z nich. Grupa Cosentino ma 8 zakładów produkcyjnych (7 w Almeríi (Hiszpania) i 1 w Brazylii), 1 centrum logistyczne w Hiszpanii i ponad 120 punktów sprzedaży i dystrybucji na całym świecie. Ponad 90% faktur wystawianych w Grupie Cosentino dotyczy rynków międzynarodowych.
www.cosentino.com/es
Więcej informacji:
Jose M. Pantoja. Dział komunikacji Grupa Cosentino España.
[email protected] / 620773202
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #Nieruchomości