Dom

Eko nie znaczy drożej

Eko nie znaczy drożej
Często możemy spotkać się z opinią, że produkty przyjazne środowisku są droższe niż te standardowe. To wyobrażenie nierzadko jest mylne, co dobrze obrazują wyniki badania przeprowadzonego przez World Business Council for Sustainable

Data publikacji: 2016-04-21
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Eko nie znaczy drożej
Kategoria: LIFESTYLE, Dom

Często możemy spotkać się z opinią, że produkty przyjazne środowisku są droższe niż te standardowe. To wyobrażenie nierzadko jest mylne, co dobrze obrazują wyniki badania przeprowadzonego przez World Business Council for Sustainable Development.

Eko nie znaczy drożej LIFESTYLE, Dom - Często możemy spotkać się z opinią, że produkty przyjazne środowisku są droższe niż te standardowe. To wyobrażenie nierzadko jest mylne, co dobrze obrazują wyniki badania przeprowadzonego przez World Business Council for Sustainable Development.

Często możemy spotkać się z opinią, że produkty przyjazne środowisku są droższe niż te standardowe. To wyobrażenie nierzadko jest mylne, co dobrze obrazują wyniki badania przeprowadzonego przez World Business Council for Sustainable Development, w którym osoby zapytane o szacunkowe koszty zielonych rozwiązań w budownictwie średnio zawyżały je aż o 17%. Tymczasem rzeczywiste dodatkowe nakłady poniesione na zielone rozwiązania w przeanalizowanych około 150 zielonych budynkach nie przekraczały 2%.[1]

Ten dość powszechnie funkcjonujący mit wynika między innymi z niskiej świadomości dotyczącej z zielonego budownictwa i energooszczędnych rozwiązań. Jak wynika z przeprowadzonego w kwietniu 2015 r. sondażu opinii publicznej „Energooszczędność w moim domu”, Polacy wciąż nie wiedzą co pochłania najwięcej energii w ich domach, a co za tym idzie, na co wydają najwięcej pieniędzy i na czym mogliby zaoszczędzić. Głównym źródłem wiedzy nt. zielonego budownictwa dla 77% Polaków jest Internet.[2]

Certyfikat gwarancją… oszczędności

3 na 5 badanych osób deklaruje, że kupuje produkty przyjazne środowisku tylko wtedy, gdy kosztują tyle samo lub mniej niż zwykłe, ale tyle samo osób jest w stanie zapłacić więcej za produkt ekologiczny, jeśli wygeneruje on oszczędności w przyszłości.[3] Dobrym przykładem są budynki ekologiczne. W naszej ofercie znajduje się już pierwsza taka inwestycja. Budynek dzięki wyposażeniu części wspólnych w oświetlenie LED będzie zużywał nawet 70- 80% mniej energii elektrycznej w częściach wspólnych. Mieszkańcy oszczędności odczują także poprzez inne energooszczędne rozwiązania, takie jak sensory ruchu i zmierzchu, optymalne parametry termoizolacyjne i energetyczne, dzięki którym oszczędności kosztów utrzymania części wspólnych mogą sięgać nawet 10%. Cena za mkw. naszych mieszkań nie odbiega od standardu rynkowego właściwego dla segmentu mieszkań o podwyższonym standardzie w tej lokalizacji – Warszawa, Żoliborz/Bielany.

A to już wiesz?  Elfa: Śpij spokojnie!

Gwarancją rzeczywistej wartości produktów ekologicznych są międzynarodowe certyfikaty. Warto o nie pytać sprzedającego. Dzięki temu mamy pewność, że znaczek eko to nie tylko chwyt marketingowy, a dany produkt czy budynek został faktycznie zweryfikowany pod kątem parametrów środowiskowych przez niezależnych ekspertów.

Nadchodzące zmiany

W ubiegłym roku sprzedaż dóbr wyprodukowanych przez marki, które deklarują zrównoważony rozwój z myślą o środowisku, wzrosła o 4% w skali globalnej, podczas, gdy sprzedaż firm nie angażujących się w kwestie środowiskowe poprawiła się o mniej niż 1%.[4] Tę zmianę zaczynamy zauważać także w Polsce, o czym może świadczyć fakt, że na Osiedlu Mickiewicza sprzedaliśmy 80% mieszkań na rok przed oddaniem inwestycji do użytku. I choć daleko nam jeszcze do Szwecji, która została uznana za najbardziej zrównoważony kraj świata[5], to z pewnością zaczynamy zmierzać w odpowiednim kierunku.

Przykład eko produktu z certyfikatem:

Osiedle Mickiewicza Skanska to pierwsze osiedle mieszkaniowe w Polsce i jedno z 450 w Europie certyfikowane w systemie BREEAM. W przyznawaniu tego certyfikatu bierze się pod uwagę wiele cech budynku w tym: jakość środowiska wewnętrznego, efektywność energetyczną, dostępność transportową, materiały i konstrukcję, zarządzanie eksploatacją i realizacją, gospodarkę wodą i odpadami. Takie rozwiązanie to także gwarancja, że budynek utrzyma swoją wartość w przyszłości.

Michał Witkowski, dyrektor sprzedaży Skanska Residential Development Poland

[1] World Green Building Trends 2016: Developing Markets Accelerate Global Green Growth, www.naturalleader.com

[2] Energooszczędność w moim domu, 2015, www.energooszczednoscwmoimdomu.pl

[3] 4 in 5 Consumers Think Eco-Friendly Products Cost More "Green", RetailMeNot, 2015

[4] Global Sustainability Report, Nielsen, 2015

[5] RobecoSAM’s Country Sustainability Ranking, 2015, www.robecosam.com

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Eko nie znaczy drożej LIFESTYLE, Dom - Często możemy spotkać się z opinią, że produkty przyjazne środowisku są droższe niż te standardowe. To wyobrażenie nierzadko jest mylne, co dobrze obrazują wyniki badania przeprowadzonego przez World Business Council for Sustainable Development.
Hashtagi: #LIFESTYLE #Dom

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy