Data publikacji: 2018-09-18
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Biurowce gotowe na rynek pracownika
Kategoria: BIZNES, Nieruchomości
Luka kadrowa w branży IT jest duża i stale rośnie. Pracodawcy w branży prześcigają się w sposobach przyciągania informatyków. Obok atrakcyjnej płacy i benefitów, systemów poleceń oraz oryginalnych akcji rekrutacyjnych, zapewniają także optymalne warunki w miejscu pracy.
Luka kadrowa w branży IT jest duża i stale rośnie. Pracodawcy w branży prześcigają się w sposobach przyciągania informatyków. Obok atrakcyjnej płacy i benefitów, systemów poleceń oraz oryginalnych akcji rekrutacyjnych, zapewniają także optymalne warunki w miejscu pracy.
Jak w serwisie biznes.newseria.pl mówi Przemysław Berendt, wiceprezes ds. globalnego marketingu międzynarodowej firmy informatycznej Luxoft, w skali całego świata luka kadrowa IT wynosi dwa miliony wakatów. W Polsce nieobsadzonych jest 30-50 tys. etatów w tej branży. W kontekście danych GUS, według których w 2017 roku na rynek pracy weszło około 13 tys. absolwentów kierunków informatycznych, na jej zapełnienie w najbliższym czasie nie ma szans. Dlatego też zaostrza się pomiędzy firmami informatycznymi konkurencja o pracowników. Sprzyja to rozwojowi kompetencji z obszaru employer brandingu i kreatywnej rekrutacji. Standardem stają się meetupy, czyli nieformalne spotkania branży. Pracodawcy umieszczają swoje reklamy w grach komputerowych, organizują konkursy, a w zamian za CV rozdają kandydatom wyrafinowane gadżety. Za skuteczne polecenie informatyka płacą nawet kilkanaście tysięcy złotych. Rynek pracownika przekłada się również na kwestie wyposażenia biur, w których mają oni pracować – zarówno na świecie, jak i w naszym kraju.
Datev IT Campus w Norymberdze
W budynku DATEV IT Campus 1 800 pracowników tworzy rozwiązania informatyczne dla doradców podatkowych, audytorów i prawników. To jedna z największych firm programistycznych w Niemczech. Najnowszy budynek w norymberskim kompleksie należącym do przedsiębiorstwa zaprojektowano i wyposażono pod kątem wydajności i wspierania kreatywności pracowników. Uwzględniając wyniki klasycznych badań, zgodnie z którymi produktywność rośnie wraz dostępem do światła dziennego, orientację budynku zoptymalizowano pod tym kątem. – Naturalne światło dociera do wnętrz biurowca w dużych ilościach dzięki obszernym przeszkleniom fasady oraz specyficznemu projektowi dachu. By jednak zapewnić odpowiednie natężenia światła na stanowiskach roboczych niezależnie od godziny, pogody oraz pory roku, zastosowano także inteligentny system zarządzania pracą opraw, gwarantujący komfort wizualny oraz wysoką wydajność energetyczną instalacji – mówi Maciej Gronert, projektant oświetlenia TRILUX Polska. – By zapewnić idealne warunki na komputerowych stanowiskach roboczych, wykorzystano wolnostojące oprawy oświetleniowe, które dzięki połączeniu pośredniego i bezpośredniego rozsyłu światła redukują efekt olśnienia i idealnie nadają się do pracy przy ekranie monitora – opowiada Gronert. Dodatkowym atutem obiektu jest dostępność czterech dziedzińców wypełnionych zielenią i infrastrukturą rekreacyjną. Na terenie znajduje się pole do gry w bule, stoliki szachowe oraz 125-metrowa ławka.
Silver Tower Center we Wrocławiu
Rodzimym przykładem wdrożenia architektonicznych rozwiązań pozwalających maksymalizować wydajność pracowników oraz zapewniających transfer wiedzy pomiędzy przedstawicielami różnych zespołów, jest Silver Tower Center. Na kilku spośród biurowych kondygnacji obiektu mieści się wrocławska siedziba firmy Luxoft, dostawcy specjalistycznych rozwiązań IT dla sektora finansowego oraz automotive. I w tym przypadku sięgnięto po wysokiej jakości oświetlenie oraz zapewniono pracownikom dostęp do przestrzeni rekreacyjnych. – Do oświetlenia wszystkich powierzchni wykorzystaliśmy nowoczesne, ekonomiczne układy – mówi Łukasz Napierała z Firmy TRILUX Polska, odpowiedzialnej za całościowe oświetlenie 10 pięter Silver Tower Center. – W pomieszczeniach przyjmujących formę tzw. open space’ów, wykorzystaliśmy modele charakteryzujące się smukłą, estetyczną konstrukcją, dobrą wydajnością i światłem zapewniającym komfortową pracę przy komputerze. Te i inne wdrożone rozwiązania łączy stosunkowo niski koszt inwestycji przy zadowalającej wydajności i dobrej jakości światła – dodaje. Przestrzeń zaaranżowano tak, by wspierała kreowanie niecodziennych idei. Obok open space’ów w budynku znalazły się salki konferencyjne różnych rozmiarów oraz obszary rekreacyjne, do których pracownicy mogą udać się ze smartfonem, tabletem czy laptopem, by rozwijać swoje innowacyjne pomysły. Stworzono także strefy socjalne, stymulujące interakcje i dyskusje między współpracownikami.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #Nieruchomości