Dom

100 opinii na temat salonu

100 opinii na temat salonu
Nowe trendy w modyfikowaniu i doskonaleniu pokojów dziennych skłoniły firmę Hettich do przeprowadzenia badania. Zapytano 100 osób o oczekiwania względem salonu, a także sposób korzystania z przestrzeni oraz mebli w tym

Data publikacji: 2017-12-28
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: 100 opinii na temat salonu
Kategoria: LIFESTYLE, Dom

Nowe trendy w modyfikowaniu i doskonaleniu pokojów dziennych skłoniły firmę Hettich do przeprowadzenia badania. Zapytano 100 osób o oczekiwania względem salonu, a także sposób korzystania z przestrzeni oraz mebli w tym pomieszczeniu.

100 opinii na temat salonu LIFESTYLE, Dom - Nowe trendy w modyfikowaniu i doskonaleniu pokojów dziennych skłoniły firmę Hettich do przeprowadzenia badania. Zapytano 100 osób o oczekiwania względem salonu, a także sposób korzystania z przestrzeni oraz mebli w tym pomieszczeniu.

Salon – serce mieszkania przeszedł znaczną metamorfozę. Jego centrum stanowi częściej kanapa, nieduży kredens oraz olbrzymi telewizor z płaskim ekranem niż stół z krzesłami i duża meblościanka. Nowe trendy w modyfikowaniu i doskonaleniu pokojów dziennych skłoniły firmę Hettich do przeprowadzenia badania. Zapytano 100 osób o oczekiwania względem salonu, a także sposób korzystania z przestrzeni oraz mebli w tym pomieszczeniu.

 

Ponad 4 godziny dziennie spędza w salonie blisko połowa ankietowanych, którzy wzięli udział w badaniu “100 salonów".

Respondenci najczęściej przeznaczają swój czas na oglądanie telewizji oraz spędzanie czasu z bliskimi. Do popularnych czynności należą także: relaks, spożywanie posiłków, imprezy towarzyskie, praca czy nauka. Zdaniem uczestników badania istotną rolę w korzystaniu z pokoju dziennego odgrywa wyposażenie. Jako że salon jest najczęstszym miejscem przyjmowania gości – umeblowanie powinno być praktyczne i atrakcyjne wizualnie.

– Jeśli mebel ma być komfortowy w użytkowaniu, musi działać w nim sprawna technika meblowa, ale jednocześnie jeśli komoda czy witryna mają być atrakcyjne wizualnie, zawias czy prowadnica szuflady nie powinny być widoczne. To jest trend, który realizujemy obecnie za pomocą naszych systemów szuflad InnoTech Atira czy ArciTech, które delikatnie się wysuwają, a cała technika, jak  ciche domykanie lub system otwierania Push to open zintegrowana jest w prowadnicy, która jest niewidoczna z boku, dlatego idealnie pasują do salonowych mebli – mówi Joanna Nowak z firmy Hettch.

 

Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia

Spośród mebli znajdujących się w pokoju dziennym, ulubionym elementem wyposażenia wnętrza respondentów jest kanapa. 33% ankietowanych planuje zakup nowej sofy w ciągu najbliższych dwóch lat. Na liście życzeń niespełna 14% respondentów znajduje się fotel z dodatkowymi funkcjami, jak np. masaż czy regulacja zagłówka.

A to już wiesz?  CORBU i GROOVE – Nowości od Marbet Style

 

Co z przestrzenią?

Uczestnicy przeprowadzonego przez Hettich badania są zadowoleni z wielkości swoich salonów, które mają średnio 32 m2. Tylko ¼ ankietowanych deklaruje potrzebę większej przestrzeni. Najczęstszymi przedmiotami przechowywanymi w pokojach dziennych są płyty CD, DVD (72% wskazań), książki, ale też np. zastawa stołowa czy kieliszki.

– W nowoczesnych systemach szuflad InnoTech Atira dostępne są gotowe rozwiązania do wygodnego przechowywania płyt CD czy DVD, które pozwolą przejrzyście pogrupować kolekcję i uniknąć niepotrzebnego bałaganu. Wykorzystane w naszych systemach prowadnice zapewniają pełen wysuw i są przystosowane do znacznych obciążeń, jeśli szuflady miałyby służyć np. do przechowywania talerzy – podpowiada Joanna Nowak.

Kolekcja kieliszków czy butelki trunków mogą być wyeksponowane za szklanym frontem witryny, do której obecnie dedykowane są specjalne zawiasy Sensys o doskonałym designie. Dla tych, którzy woleliby ukryć zawartość witryn czy szafek, znacznie lepszym rozwiązaniem, do tego niezwykle ergonomicznym – są fronty przesuwne bez uchwytów. Mogą to być zarówno duże fronty drzwiowe na okuciach typu InLine XL, jak i mniejsze drzwiczki przesuwane, stosowane np. w nowoczesnych meblościankach.

 

Popyt na informację

W ciągu najbliższych dwóch lat prawie 60% respondentów planuje zakup nowych mebli do salonu. Większość badanych marzy o nowej kanapie. Do zaplanowanych wydatków należą również takie meble, jak komoda, krzesła i stół jadalny. Informacje o produktach respondenci czerpią głównie z broszur i ulotek w sklepach meblowych (52%). Popularnym źródłem informacji jest także Internet (40%). Nieco mniej badanych udaje się osobiście do wybranego sklepu po poradę (38%). Zdecydowana większość respondentów kupuje elementy wyposażenia wnętrz w sklepach stacjonarnych. Tylko 3% preferuje korzystanie ze sklepu internetowego.

 

Badaniem objęte zostały dwa sklepy meblowe w Niemczech z regionu Wschodniej Westfalii i Nadrenii. Średni wiek respondentów to 48 lat, z czego ⅔ stanowiły kobiety. Ze wszystkich badanych 60% to właściciele mieszkań. Przeciętne gospodarstwo domowe zamieszkują 2-3 osoby.

A to już wiesz?  Tikkurila: kolorystyczne inspiracje na 2017 rok

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
100 opinii na temat salonu LIFESTYLE, Dom - Nowe trendy w modyfikowaniu i doskonaleniu pokojów dziennych skłoniły firmę Hettich do przeprowadzenia badania. Zapytano 100 osób o oczekiwania względem salonu, a także sposób korzystania z przestrzeni oraz mebli w tym pomieszczeniu.
Hashtagi: #LIFESTYLE #Dom

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy